Te vagy a Brand interjú

Csábi Boróka, a Te vagy a brand alapítója, tanácsadó vagy inkább inspirátor készített videót, amit 1,2 millióan néztek meg; írt cikket, melyet ötvenezren olvastak; sokezres nézettségű posztokat indított Facebookon és Instagramon; omlott össze weboldal, mert akkora forgalmat terelt rá; épített fel Pinterest oldalt, melyet félmillióan látogatnak havonta; egészséges életmód blogját naponta háromezren olvasták.

Az 53. Kasza napon pedig összeszedi, és megosztja velünk, hogy a legjobb ügyfelei - az 1000 hallgatójukból - hogyan éltek túl és tudtak terjeszkedni az elmúlt évben.

Te vagy a Brand interjú

Kasza Tamás:

Amikor az ügyfél felhív vagy ír egy e-mailt onnantól fogva mit kell csinálni? Mi ezzel foglalkozunk, ti pedig odaviszitek őket a céghez. Hogyan lettél tanácsadó, inspirátor, márkaépítő?

Boróka:

Sziasztok, először is üdvözlök mindenkit innen Pulából. A Te vagy a Brand vállalkozással rövid idő alatt sikerült befutni, kb. 2 év alatt. Hogy sikerült ezt elérni? Úgy, hogy azt csináltam, amit tanítok is, márkát építettem. Nem csak marketingeztem és ész nélkül posztoltam, meg hirdettem, hanem volt egy koncepció, egy tudatos tervezés, hogy mit akarok a piacon képviselni. Kiválasztottam azt a rést, ami nem volt betöltve és jó kommunikációval nagyon sok poszttal, cikkel, videóval sikerült 2 év alatt elég sok emberhez eljutni. Erről fogunk beszélgetni a Kasza napon is, hogy megtanítsam, hogy ezt hogyan kell csinálni vagy legalábbis meghozzam a kedveteket hozzá, hogy ti is csináljátok. Azzal készülök, hogy mi az az 5 ok, amiért brandelned kell magad, erről fog szólni az előadásom. A brand lényege, hogy megkülönböztesd magad a piacon. Bárhova nézel mindenhol marketingesek nőnek ki a földből, de hogyan lehet ilyen hangzavarban, egy telített piacon mégis kitűnni? Úgy, hogy brandeled magad.

Kasza Tamás:

Közben Oláh Tamás is megérkezett. Ha majd lesz kérdésed a Borókához nyugodtan tedd fel. Nekem nagyon tetszik, hogy te nem csak tanácsadóként, influencerként lettél valaki, hanem csapatot is építettél. Itt van egy 5 fős értékesítői brigád, mondhatjuk akár úgy is, hogy Charlie angyalai Charlie nélkül.

Boróka:

Igen, sok mindent tudnék mesélni erről a csapatról. Kb. 3 hónap alatt kinőttem azt, hogy KATÁS freelancerként legyek jelen a piacon, mert annyi munkám volt, hogy egyedül nem tudtam ellátni. Láttam, hogy csapatot kell építeni. Ennek több oka is volt. Szeretek csapatban dolgozni és tisztában vagyok vele, hogy mi az, amit tudok és mi az, amit nem tudok. Azt látom, hogy az egyszemélyes marketing tanácsadók egy idő után beszűkülnek. A marketing annyira bonyolult és gyorsan fejlődik, hogy egyedül nem lehet ellátni. Nem akartam egy korlátolt marketinges lenni, aki a saját elavult sémáit erőlteti és nem veszi észre, hogy már rég nem ott tart a világ. Akartam magam köré egy szakértői csapatot, akik kellő mélységben ismerik a saját területüket. Ez által hitelesen tudjuk oktatni ezeket a területeket. Majd az előadásomban is fogok beszélni arról, hogy a barandépítés hogyan függ össze a csapatépítéssel. Most csak annyit árulok el, hogy az összes csapattagom közül a legjobbak, ők kerestek meg engem, nem én őket. Fogok majd mesélni róla, hogy hogyan találd meg azokat az embereket, akik ahhoz a célhoz, vízióhoz tudnak csatlakozni, amit te képviselsz.

Kasza Tamás:

Itt a LinkedIn oldalad, neked ez volt az első belépési pont a blogod, a weboldalad és a Facebook után, amivel nagyon sikeres lettél.

Boróka:

Nagyon sokat köszönhetek a LinkedIn-nek, nyilván ez sem volt véletlen. Míg sok marketinges ott izzadt a Facebook-on meg az Instagram-on és fogtam magam és elmentem a LinkedIn-re, ahol kb. senki sem volt.

Kasza Tamás:

Annak ellenére, hogy mennyien mondják a vállalkozóknak, hogy építsenek brandet, ahhoz képest még mindig nagyon kevesen csinálják. Ez miért van?

Boróka:

A marketingesek a brandépítésről nem beszélnek, mert azt látom, hogy ők sem építenek brandet. A brandépítés egy külön tudomány és nem teljesen a marketing. Sokan nem értik ezt és nincs jól elmagyarázva. Vannak cégek, amik ösztönösen ráéreznek és nagyon jól csinálják. Ha van egy dolog, amit kitaláltál, megvan a lényege, amit el akarsz mondani az embereknek és ügyesen kommunikálsz, akkor lényegében brandinget csinálsz.

Én olyan ember vagyok, hogy szeretek úgy felépíteni valamit, hogy mélyről indítom és biztos alapokra helyezem. Ha összevissza posztolunk és eszetlenül kommunikálunk, abból nem lesz brand. Ki kell dolgozni az alapokat és ezt nem annyira értik. Néha még saját maguk sincsenek tisztában azzal, hogy milyen értéken csücsülnek. Kell nekik valaki, aki ezt kiszedi belőlük meg összerakja. Ezek a beszélgetések, amikor valakinek kidolgozok egy személyes márkastratégiát, akkor terápiás jellegűek, mert sínre teszem vele őket. Ezt a munkát nem végzik el a marketingesek. Az előkészítés nagyon fontos, amit sokan átugranak. Becsülettel nekiállni, kidolgozni és utána megcsinálni, amit kigondolunk, mi így dolgozunk.

Kasza Tamás:

Miért van az, hogy kevesen jók ebben? Javíts ki, ha tévedek, de én azt látom, hogy az ügyfelek oda járnak, ahova éppen divatos, de csinálni nem csinálnak semmit.

Boróka:

Igen, nekem ez sok volt az elején, hogy eljöttek 10-en, 20-an egy Te vagy a Brand workshopra és azt láttam, hogy ebből kb. 2 ember indult be. Az a baj, hogy ez kőkemény meló és én ezzel tök őszintén szembesítem őket. Azt látom, hogy ezt a melót sokan nem akarják beletenni. Csinálni kell és kész, nincs varázslat. Mehetsz a 86. szemináriumra is, de a csinálást semmi sem fogja helyettesíteni.

Kasza Tamás:

Amibe belefutunk, hogy a tanácsadók ellentétes tanácsokat adnak. Amikor valaki azzal jön, hogy de mi miért tanácsolunk mást, mint a többiek, akkor azt szoktuk mondani, hogy járd végig őket, aztán ha nem működik, akkor gyere vissza hozzánk. Te, Tamás a marketingről fogsz beszélni a Kasza napon. Ez részemről egy fricska minden olyan marketing tanácsadónak, akibe az elmúlt 13 évben belefutottunk. Mesélj kérlek kicsit arról, hogy miről fogsz beszélni a Kasza napon?

Oláh Tamás:

Én a Boróka ellentéte vagyok brandépítés szempontjából, mert engem nem találtok meg a Facebook-on, TikTok-on meg aztán főleg nem. Ennek ellenére mégis tudok olyan jövedelmet csinálni, amivel köszönöm szépen jól megvagyok. Az egyik hiba az, hogy nem rendszerben dolgoznak a vállalkozók. Nem véletlenül az a neve a Kasza napnak, hogy PR, marketing és értékesítés. Ennek a háromnak az összehangolása sokaknál hiányzik. Alapvető hiba, hogy nem értik az értékesítést és a lezárást. Ez azért probléma, mert rengeteg pénzt elköltenek marketingre, de a marketing után nem tudják lecsapni a dolgokat, hogy kicsit így parasztosan fogalmazzak. Egy ügyes lezáró azt a rengeteg felmelegített érdeklődést nagyon szépen le tudja zárni. Sokan úgy vannak, hogy régen tanultak ilyen-olyan technikákat, leragadtak azoknál. Ahogy Boróka is mondta, hogy kitaposott modellekben gondolkodnak és nem értik meg a rendszer szintű gondolkodást. Tolnak valamilyen technológiát, ami már kevés és így nem jön ki az eredmény. Nyilván vannak, akik nem csinálják meg a dolgokat. Majd erről is fogok beszélni a Kasza napon, hogy hogyan lehet növelni a hajlandóságot, hogy valaki megcsinálja azt, amit kell. A döntést meg kell hozni, hogy az ember fejlődni vagy terjeszkedni akar. Van néhány összefüggés, amit, ha az ember kihagy, akkor nagyon drága lesz a promóció, mert a befektetett pénzhez képest keveset hoznak vissza. Amiről beszélni fogok, az az, hogy milyen hibákat láttam ezen a területen, hogyan oldottuk meg ezeket a dolgokat és hogy lehet kijönni ebből a katyvaszból, ami a PR, marketing és értékesítés hármasát érinti. Az online fórumokon jól kell tudni játszani, de a hagyományos hangszeren is tudni kell játszani. Hiába csinál az ember rengeteg internetes cuccot, ha nem tud lezárni. Azt látom, hogy amikor a kettő jól van ötvözve az az igazi boogie, mert akkor a befektetett pénzhez képest sokkal több fog visszajönni. Sokszor több is, mint amire számítanak. Az interneten rengeteg megmondó ember van, de a mögöttes tartalom sokszor nincs meg.

Kasza Tamás:

Veszünk egy embert és a képességét arra, hogy pénzt keressen, megnöveljük. Ahogy ő megnő és több pénze lesz, elkezd csapatot építeni, így nekünk is több pénzt tud elküldeni. Nem nagyon ismerek olyan trénert vagy trénercsoportot, ahol annyi sikertörténetet tudnak bemutatni, mint amennyit mi. Mi úgy értük el a sikereinket, hogy felneveltük az ügyfeleinket egy olyan szintre, hogy egy komolyabb összeget ki tudjanak fizetni nekünk is. Ezzel kapcsolatban az elmúlt egy évben rengeteg olyan tudás szűrődött le, hogy mik voltak ennek a gátjai. Erről fogok beszélni a Kasza napon.

Oláh Tamás:

Hadd mondjak erre egy időszerű példát. Az egyik közös ügyfelünk nagy örömmel mondta, hogy annak idején néhány százezer forintot is nehezen szedett össze havonta. Kb. 3-6 hónapja viszont már 14 és 20 millió forint között keresnek havonta.


Mi a következő lépésed?

Gyere a következő Kasza napra: Szeptember 1.

Kattints a képre:

53. Kasza nap

Foglald le a helyed most a következő Kasza napra:

Következő Kasza nap

Ha több jegyet is akarsz rendelni, akkor kattints ide:

www.negyevszaktrening.hu

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Töltsd le a Kaszatamas.hu alkalmazást iPhone-ra és Androidra:

Kaszatamas.hu alkalmazás

https://szuper.app/kaszatamas/

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: