A kommunikáció a hatékony emberkezelés alapja

A kommunikáció a hatékony emberkezelés alapja. Mégis sokan nem tudják, hogyan érjenek el igazi átütőerőt! Hogyan szólítsanak meg valakit, hogyan győzzenek meg, és hogyan zárjanak le.

Az emberkezelés barátkozás, nem dominancia. A képzéseink nem uralkodni tanítanak meg, hanem igazán irányítani másokat. Az értékesítés barátkozás. A munka barátkozás. A kommunikáció barátkozás.

Ezért érdemes megérteni pontosan, mit jelent az, hogy kommunikáció.

Hiába foglalkoztam önfejlesztéssel öt éven keresztül, nem változott meg az életem, mert a kommunikációt senki nem tudta eléggé elmagyarázni nekem ahhoz, hogy értsem, egészen addig, amíg 1994-ben Münchenben nem tanultam meg a pontos jelentését, és nem végeztem el egy nagyon komoly tanfolyamot, ahol ezt nem csak megtanultam, hanem be is gyakoroltam:

Kommunikáció jelentése L. Ron Hubbardtól:

Gondolatok vagy tárgyak cseréje két személy között. A küldő és a fogadó között figyelem és szándék szűkséges ahhoz, hogy a fogadónál létrejöjjön először a duplikáció (lemásolása, leképezése annak, amit küldtek), majd a megértés.

L. Ron Hubbard

Hadd írjam le pár saját tapasztalatomat erről. Férjként meg kellett tanulnom érdeklődni eléggé, hogy tudjak figyelni, érdeklődni. Hagyni, hogy a másik végig mondja, amit akar anélkül, hogy belebeszélnék.

Értékesítőként ugyanúgy.

Aztán ott van a másik része ennek. Mielőtt kinyitnánk a szánkat, érdemes eldönteni, hogy tényleg akarjuk mondani azt, ami mondani akarunk? Mert attól, hogy valaki kinyitja a száját és beszél az még nem kommunikáció. Azt vettem észre 2013-ban először, hogy rengetegen gondolkodtak előttem hangosan, nem kommunikáltak, hanem csak beszéltek, beszéltek, és elment az időm felesleges találkozókkal, amiken az emberek nem tudták, hogy mit akarnak mondani nekem, csak beszéltek összevissza. Fogalmuk nem volt miről beszélnek, és nem is tudják, hogy hova akarnak kilyukadni.

Elkezdtem kérdezni a következőket, minden találkozó előtt, amikor valaki akart velem találkozni:

A. Pontosan mi lenne a célja a találkozónak?
B. Mit akar elérni vele?
C. Nem lehet e-mailben megbeszélni vagy chaten?
D. Esetleg telefonon?
E. Milyen célomat segíti a találkozó?

Sajnos az “üljünk le”, és lássuk meg mi lesz belőle találkozókra nincs időm már. Arra sincs időm, hogy csak úgy leüljek beszélgetni. Évente 3500 embert képzünk. 40 VIP EXTRA ügyfelünk van évente, és az árban benne van, hogy egy évig forró vonaluk van hozzám. Ők azok, akik végig jártak minden szolgáltatásunkat. Velük tudok leülni.

A fenti meghatározás szerint, ha valakivel egyoldalú a kapcsolatod, akkor az nem kommunikáció, mert nincs benne csere. Akkor nem barát. Vizsgáld meg a kapcsolataidat másokkal:

  1. Szoros a kapcsolat, vagy csak akkor keres, ha kell valami?
  2. Vannak közös tevékenységek, vagy csak te segítesz neki?
  3. Megért? Vagy vitatkozik veled, hogy rosszul gondolod?
  4. Bízik benned, vagy szid?
  5. Szeret téged?
  6. Jóakaratú veled? Vagy irigykedik rád?
  7. Egyenrangúan kezel, vagy lekezel?
  8. Testvéredként viselkedik és megvéd? Vagy kifiguráz mások előtt?

Saját tapasztalatom szerint, ha nem tudsz meggyőző lenni, akkor alul maradsz vagy nem vesznek figyelembe, de tuti, kudarcaid lesznek, és nem éred el a célodat, és azt az életszínvonalat, amit szeretnél.

Ezért érdemes elvégezni a kommunikációs workshopunkat, ami igazából értékesítőknek szól, akik többet akarnak keresni, cégvezetőknek, akik még mindig eladnak, és magánszemélyeknek, akik ki akarnak állni magukért.

Ha kaptál olyan emailt, amiben kuponkód is található, akkor akciósan veheted meg a kuponkóddal a jegyedet a következő Kommunikációs workshopra. Ha még nem kapod a hírleveleimet, akkor iratkozz fel alul, mert kedvezmény-kupont csak a feliratkozóknak küldök.

www.nemszamit.hu

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer


© Négy Évszak Training Kft. Minden jog fenntartva.
Hálás köszönet illeti az L. Ron Hubbard Libraryt, amiért engedélyezte, hogy részleteket közöljünk L. Ron Hubbard szerzői joggal védett műveiből.
HUBBARD egy védjegy, amelyet licencszerződés alapján használunk. IA#191228536/P

www.nemszamit.hu

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: