Nők hogyan adjanak el férfiaknak? – kutatás

  • A férfiak leginkább azt nem szeretik, ha erőszakosan nyomulva akarnak nekik eladni!

és

Hogyan adj el nőknek? – kutatás

  • Többet ésszel, mint erővel!
  • Több kérdés, kevesebb tukmálás!
  • A nőknek bizonyíték kell, nem ígéret.
  • A legtöbb értékesítő "nyomul", csak el akar adni.

Olvasd el a teljes bejegyzést!

A teljes elemzésem:

NŐK HOGYAN ADJANAK EL FÉRFIAKNAK?

Egy nőtől akkor vásárolnak a férfiak, ha kedves, őszinte és helyesen érvel - találta Kasza Tamás, értékesítési szakember, lezárási specialista, egy olyan felmérésben, amit 150 férfi üzletember töltött ki! A férfiak leginkább azt nem szeretik, ha erőszakosan nyomulva akarnak nekik eladni!

Korábban a férfiak akkor is vettek egy nőtől, ha nem volt szükségük a termékre, ha azt érezték, hogy "jó pontot szereznek vele” vagy úgy tűnt, hogy segítenek azzal, ha megveszik a terméket. De három válsággal a rendszerváltás után ma már a férfiak inkább idegesítőnek találják azt, ha egy nő a nőiességét kihasználva akar eladni nekik, könyörögve, hogy még kell a kvótájához egy eladás.

Ezzel szemben azt várják el, hogy legyenek kedvesek velük, tényleg az érdekeiket figyelve, és nem csak “hangoztatva”. Ezenkívül a férfi vásárlók azt szeretik, amikor tényleges kompetenciát látnak egy nőnél, ami nem megy át okoskodásba.

Kasza Tamás ügyfeleinek top 8 tanácsa, hogyan adjanak el a női üzletasszonyok a férfi üzletembereknek:

  1. Minél természetesebbek legyenek, nem kell magukat megjátszani.
  2. Legyenek felkészültek, kedvesek és korrektek. Értsenek a területhez, amin értékesítenek.
  3. Beszéljenek keveset. Legyenek rövidek, lényegre törőek és tényeket mondjanak.
  4. Elegánsan legyenek felöltözve.
  5. Mosolyogjanak és legyenek kedvesek.
  6. Derítsék ki, mi kell a vevőnek, döntsék el, tudnak-e rajta segíteni, és aztán hozzák fel a megértést tényekkel a vásárlásig.
  7. Megoldásban gondolkodjanak. A férfiak megoldást keresnek, nem flörtölést vagy beszélgetést.
  8. Éreztessék, hogy az eladással tényleg segíteni akarnak.

Hölgyeim kitartás, és türelem! A férfi agy máshogy működik!

Járjanak képzésre, vagy olvassanak és hallgassanak Kasza Tamás, lezárási specialistától és a csapatától anyagokat!

Összefoglalva, ha egy nő kedves, őszinte és helyesen érvel, akkor nyert ügye van!


Töltsd le a könyvem!

Kasza Tamás: A sikeres értékesítő.
Ingyenesen letölthető kézikönyv cégvezetőknek, akik értékesítenek is.

A sikeres értékesítő

Ügyfelek véleménye a Vezetői kommunikációs képzésről

Vezetői szándék kommunikációs tréning vélemény

Kovács Katalin

Vezetői kommunikációs képzés nyereségek

Kasza Tamás és VIP partnerei

Vezetői szándék kommunikációs tréning vélemény

Szabó Anita

Vezetői szándék kommunikációs tréning vélemény

Mészáros Róbert

Vezetői szándék kommunikációs tréning vélemény

Tóth Beatrix

Vezetői szándék kommunikációs tréning vélemény

Nyíri Zoltán


Vezetői Kommunikációs Képzés

A Vezetői Kommunikációs Képzésről bővebben:

Megnézem, hogy mi ez?



Vezetői Kommunikációs Képzés

Az elmúlt néhány évben rengeteg tréningen vettem részt és szinte mindegyikről hulla fáradtan, kifacsarva és persze - magamban keresgélve a hibákat - érkeztem haza. Ez a Vezetői kommunikációs képzés annyira feltöltött és új lendületet adott az életemnek, hogy telve vagyok tervekkel és célokkal. Szeretném a munkatársamat és a páromat is elhozni, és természetesen a nyáron egy ismétlésre újra benevezek.

Üdvözlettel,
K.K.


NE NYOMULJ, KÉRDEZZ!

Hogyan adj el nőknek? – kutatás

Többet ésszel, mint erővel! Több kérdés, kevesebb tukmálás!
A nőknek bizonyíték kell, nem ígéret.

A legtöbb értékesítő "nyomul", csak el akar adni.

Ha a fókuszban a vásárló és a problémája állna, akkor gördülékenyebben menne az eladás - találta Kasza Tamás, lezárás specialista, értékesítési szakértő, aki több mint 300 üzletasszonyt kérdezett meg vásárlási szokásaikról, és arról, hogy az értékesítők hogyan adjanak el nekik. Tette ezt mindazért, hogy felkészüljön a B2W üzleti konferenciára, ahol felkért előadóként volt egy sales blokkja, és a jelenlegi trendekre volt kíváncsi arról, hogyan adjunk el nőknek. A B2W konferenciasorozat az év legnagyobb B2W Rendezvénye, 1200+ résztvevővel.

Műszaki cikket férfitól, ruhát nőtől!

A nők kétharmada személyesen szeret vásárolni, egyharmaduk online. Mindkét kör azt nyilatkozta a kérdőívben, hogy két fő dologra van igénye Magyarországon:

  1. Legyenek vele kedvesebbek.
  2. Ne nyomuljanak rá, hanem csak akkor adjanak el neki, ha tényleg szüksége van az árura vagy szolgáltatásra.

A válaszok alapján az üzletasszonyok egyetértenek abban, hogy a nyugati eladási kultúra még nem jött be hazánkba teljesen. Néhány üdítő kivételtől eltekintve, maradt a régi szocialista hozzáállás, az értékesítők zöme udvariatlan és türelmetlen.

A nők szeretnék, hogy ne nézzék őket hülyének, ne érezzék azt, hogy le akarják őket húzni, partnernek tekintsék őket, és az értékesítők ne nyomuljanak agresszívan. Olyan dolgokat, szolgáltatásokat értékesítsenek, amikkel kapcsolatban van saját tapasztalatuk, és hisznek is bennük. Őszintén akarjanak segíteni, ne az eladásra koncentráljanak.

Legyenek kedvesek és próbálják meg kideríteni, mire van szükség. Figyeljenek, valóban segíteni akarjanak, értsenek ahhoz, amit csinálnak. Ne tukmáljanak. Ne próbáljanak időpontot egyeztetni egy olyan témában, amihez az üzletasszonyok önmaguk is értenek, de ezt elfelejtették kideríteni. Ne éreztessék, hogy ostoba a lehetséges vásárlójuk, mert a nők nem reagáltak azonnal egy kihagyhatatlan lehetőségre, amiről nem árultak el nekik szinte semmit.

Éreztessék, hogy a vevő a fontos és nem a pénze. Ne akarjanak semmit ráerőltetni a nőkre. Úgy adjanak el, hogy azt érezzék a nők, ők döntöttek.

Kérdezzenek többet! Megismerve a vevők szempontjait javasoljanak megoldást előny-hátrány, ár-értékarány alapján és hagyják, hogy a nők eldöntsék, vásárolnak-e. Adják meg nekik azt az "időt", amíg a meglévő adataik alapján megszeretik azt, amit kinéztek maguknak vagy nem. Ne szakítsák félbe, ne siettessék vásárlás közben.

Férfitól vagy nőtől venne egy magyar üzletasszony?

  • 41% nőtől vásárolna.
  • 29% férfitól.
  • 30%-nak mindegy...

Csak legyen érdeklődő, kedves és hozzáértő.
Nem a neme a lényeg, hanem egyrészt az ember kiváló szakértelme, másrészt a pozitív kisugárzása, igényessége mindezekben.

Hogyan lehet a legkönnyebben eladni Önnek?

TOP 10 Válasz:

  1. Ha motiváltan és jókedvűen jön hozzám az eladó. És boldognak látom, ha segítséget kérek tőle. Ha azt érzem vagy látom, hogy unja vagy neheztel, elmegy minden kedvem attól, hogy együttműködjek vele és legtöbbször a vásárlástól is.
  2. Ha meghallgat engem is az eladó, érti, hogy miről beszélek és annak függvényében folytatódik a beszélgetés. Tehát nem csak azt hajtogatja, amit akar mondani, hanem képes változtatni az alapján, hogy én hogyan gondolkodom.
  3. Ha azt mondja hogy, ő is ezt használja.
    Ha az eladó ismeri, használja, szereti a terméket és látom, hogy valóban jónak tartja, emellett számomra is hasznos, akkor el tudja adni nekem. Áruljanak hazai/kézműves/egészséges termékeket. Ők maguk is akarják megvenni, amit árulnak, azon az áron és azon a módon, ahogy próbálják eladni. Sugározzon róla, hogy amit csinál, azt szereti. Ott végem van.
  4. Ha szakértő a dologban, ha rá mer mutatni valamire, hogy nekem azt a dolgot ajánlja, és mondja meg pontosan, hogy miért. Végezetül ne tukmálja, ha mégsem azt kérem.
    Ha valódi szakértelem, tudás van mögötte. Nem tukmálni akarnak, hanem értelmes érvekkel alátámasztják. Én nem impulzív vásárló vagyok, hanem tudatos. Mindig utána nézek, miért azt a terméket vásárolom meg. Mindent tudok róla, amit lehet és az adatok kielemzése után döntök, ezért fontos a valódi szakértelem attól, aki el akarja adni. Sajnos ritka, mint a fehér holló az olyan eladó, akit nem akasztok meg a kérdéseimmel vagy nem mond baromságot a tudatlanságából.
  5. Nagyon fontos, hogy érezzem, csak nekem, személyre szabottan szól az értékesítő ajánlata. Ne sablon szöveget olvasson fel! Marketinges agyoncsépelt "sablon" mondatok elhagyása. Legyen önálló, saját stílusa. Pl. napokban hívott valaki, a 2. mondatnál szóltam, hogy ne olvassa tovább. Szörnyű volt.
  6. Ha elmondják a választ a kérdéseimre.
  7. Ha hagyják, hogy én döntsek, és csak akkor ad tanácsot, ha kérdezem. Nem szeretem, ha rá akar beszélni valamire, ami nekem nem kell. Csak hiteles, szakmai tanács érdekel, a vásárolt termékek alapanyagát vagy működését tekintve. Humor és szakértelem keverékével.
    Az első perctől kezdve úgy érezzem, hogy fontos vagyok. Nem külső vagy feltételezés alapján, hanem azért, mert bementem, mint érdeklődő. Imádom, amikor "saját" eladóm van, aki csak velem foglalkozik. Szeretem, amikor extra szolgáltatás is van. Pl. a fehérneműs boltban lemértek, profin ajánlottak méretet. Mindeközben pezsgőt és Nespressot szolgáltak fel, vagy üdítőt, vizet, Lindt bonbont stb. Szeretem a képzett eladókat, akik barátként bánnak velem, de nem túl bizalmaskodóan.
  8. Ajánlások, értékelések adnak el számomra leghitelesebben.
  9. Szép katalógus, vagy hangulatos webshop fotókkal.
    Ha hagynak rá időt, hogy eldöntsem, szükségem van-e az adott dologra, és kapok róla bővebb tájékoztatót mondjuk video vagy weboldal formájában. Ha nem hívogatnak, hogy megveszem-e, mert ha szeretném és van rá pénzem, úgyis keresni fogom.
    Online, korrekten, minden adatot megadva, ha lehet kedvezménnyel, de nem érdekel a szinte ingyenes terméklépcső csak azért, hogy megadjam az e-mail címem.
    Felhasználói vélemények, blogbejegyzések alapján hozok leginkább döntést. Ingyenes mintával vagy egy nagyon nagy akcióval el lehet érni, hogy vásároljak, főleg, ha új termékről van szó, amit még nem próbáltam.
    Online, észérvekkel (eladónak-vevőnek is egyaránt szerencsés, ha pont abban az élethelyzetben vagyok, amikor a kínálat érkezik, hogy pont nyitott is vagyok az adott termék, vagy szolgáltatás vásárlására), a lehető legrövidebben legyen leírva a lényeg, ismétlések nélkül.
    Boltban: nem viselem el a fontoskodó eladót, viszont ha kérdezek, akkor a kérdéseimre korrekt választ tudjon adni, de csak arra ... ne nyomuljon és ne terheljen felesleges locsogással, győzködéssel.
    Ne erőszakolj ki online terméknél személyes találkozót! Ez a XXI. század. Ja.. és ne nézess meg videót! Ha számítok neked, a te hangodon te értékesíts... Igen, tudom, ez nem trendi.
  10. Ha elmondja, ő miért szereti és mond saját tapasztalatot. Sokszor a kevés is elég. Maximális figyelmet adjanak az ügyfélnek. Derítsék ki a valódi vágyát, problémáját. Ne csak szociális máz legyen. Valódi érdeklődés.

Az ügyvezetőasszonyok tanácsai a magyar értékesítőknek:

  • Ne akarjanak mindenkire mindent rábeszélni.
  • Legyen küldetésük és értéket képviselő viselkedésük.
  • Örüljenek a vevőnek és legyenek érdeklődőek.
  • Merjenek kreatívabbak lenni, merjenek csak ajánlásból dolgozni, tudják és alkalmazzák a szakmai etikettet is, és TISZTESSÉGESEK legyenek! És még nagyon fontos, hogy folyamatosan képezzék magukat, tanulják a hivatásukat!
  • Látszódjon rajtuk, hogy hisznek a termékben, nem csak árulják.
  • Kasza Tamástól tanuljanak. Tanuljanak meg lezárni, hogy sima legyen az értékesítési kommunikációjuk. Képezzék magukat, ne csak a céges képzéseiken vegyenek részt, a saját pénzükből és idejükből is tanuljanak, ha jók akarnak lenni.
  • Akarják megismerni, megérteni a vevőt, és ne nézzék hülyének.
  • Kommunikáljanak tisztán, s mellette a szándékuk is legyen értékes - az érdekkereskedelemből már kaptunk eleget.
  • Ne sablonokat nyomjanak, az én nézőpontomat vegyék fel és onnan tudjanak segíteni.
  • Legyenek lelkesebbek, célorientáltak.
  • Ha úgy érzik, írásban szeretnék felvenni valakivel a kapcsolatot (például Messengeren), akkor egy rövid, barátságos érdeklődés hatékonyabb, mintha hosszan írnak az üzletről, termékről, célokról. Rövid, gyors kommunikáció előbb érhet célba. Ha nem járnak sikerrel, így akkor is kellemes emléket hagynak és talán a jövőben mégis hozzájuk fordulok (személyesen tapasztaltam).
  • Profi felkészültség a termékből.
  • Nézzenek az ügyfél szemébe.
  • Legyenek sokkal érdeklődőbbek és kevésbé csak pénzmotiváltak.
  • Bírják elviselni a sok negatív embert, akivel találkoznak az értékesítés során. Legyenek mindig kedvesek, még ha fel is húzta őket egy másik ember. Tudom, hogy nem könnyű függetleníteni magukat a helyzettől.
  • Tanulni a külföldi mintából, s a lehető legnagyobb udvariassággal kezelni az ügyfelet.
  • Tanuljanak meg valóban érdeklődni és kérdezni.
  • Legyenek barátságosak, határozottak, és ne adják fel látványosan csak azért, mert nem akarok elsőre venni tőlük valamit.

Összegezve nézzük meg a tapasztalatokat, hogyan adjon el akkor egy nőnek, ha Ön értékesítő:

  • Ne a saját problémáját oldja meg, hanem a potenciális vásárlóét. Ismerje fel, hogy nem mindenkinek jó az Ön terméke/szolgáltatása és mondja is el az ügyfélnek, ha úgy látja a helyzetet. Ne akarjon ráhúzni egy sablont mindenkire.
  • Ne tukmáljon. Ne eladni akarjon mindenáron, hanem érje el, hogy én akarjam megvenni.
  • Hatékonyan, gyorsan, pont azt ajánlja, amit keresnek éppen.
  • Éreztesse a nőkkel, hogy fontos Önnek, hogy jól érezzék magukat a bőrükben. Figyeljen oda az ügyfélre, ne pedig saját magára és beszélgessen egy jót velük, ügyesen irányítva a tárgyalást.
  • Kedvesség, mosoly, pozitív kisugárzás és türelem.
  • Logikai, érzelmi érvelés. Ha vitamin a terméke valakinek, és azt akar eladni, akkor ne kezdje azzal, hogy csináltam egy videót, nézd meg, mert kíváncsi vagyok a véleményedre. És amúgy köze nincs a videónak a vitaminhoz. Mondja el korrektül, vállalja fel, hogy vitaminokkal foglalkozik és miért jobb terméke, mint amit a boltban lehet venni és pont.
  • Keressen fel több potenciális ügyfelet, hogy ne csak néhány emberben “reménykedjen”. Ezt lehet érezni, és nem hiteles. Fontos a hitelesség. Ez már a kisugárzásban érezhető. Legyen határozott, de ne tolakodó. Tudjon elengedni.
  • Jó emberismerővé kell válnia. Figyelje meg a vásárlót. Hogy milyen a mozgása, öltözéke, mimikája. Aztán a megfigyelés alapján kezdjen a beszélgetésbe. Ne nyomuljon. Fogadja el a nemet. Legyen könnyed, őszinte, empatikus, jól ápolt.
  • Hanyagolja a betanult szöveget. Hétköznapi, laza eladó a sikeres náluk. Abban segítsen a vásárlóknak, hogy kristály tisztán lássák, hogy valóban mire vágynak, ne akarjon mindenáron eladni valamit nekik, hanem segítsen kideríteni, hogy ténylegesen mire van szükségük. Ezzel nagyon lelkes vásárlókat generálnak, akik boldogan ajánlják majd az értékesítőt az ismerőseiknek, barátaiknak is.
  • Ne csak addig érdekelje az ügyfél, amíg elad neki. Ha igent mondott a vásárlásra, azután is törődjön vele. És ha valaki nem vásárol esetleg, akkor is legyen udvarias, mert lehet, hogy legközelebb fog.

Szóval kedves értékesítők, hagyjuk el a csak most, csak neked, most gyorsan kell dönteni kifejezéseket!

Legyen felkészült, ne legyen erőszakos, keltse fel az érdeklődést, és ami a legfontosabb: bízza a nőre a döntést!

Sok sikert!


Ügyfelek véleménye a VIP Extra képzésről

KASZA TAMÁS 10 napos programja VIP-eknek

VIP Extra

VIP EXTRA vélemény Kasza Tamásról

Szabó Zsolt

VIP EXTRA vélemény Kasza Tamásról

Több VIP ügyfél is nyilatkozik

VIP Ügyfelek: Excalibur 2016. évi dijátadás

Balogh Dorottya

VIP EXTRA vélemény Kasza Tamásról

Szilber Szilvia

Vezetői szándék kommunikációs tréning vélemény

Pelcz Judit

VIP Extra Képzés

A VIP Extra 10 napos programról bővebben:

Ez egy éves program azoknak, akik nagy sikerrel használták eddig is a LEZÁRÁSI KÉPZÉSEIM anyagát. Voltak, vagy jönnek a Vezetői kommunikációs képzésre, és szeretnék a legfelsőbb kategóriás tudásszintet megszerezni a LEZÁRÁS területén, ami a Föld Bolygón létezik.

Megnézem, hogy mi ez?

Márciusi programjaink

Teljes Online Tréningnaptár


63. Kasza nap: 2024. március 6.

Gyere a következő Kasza napra!

www.kaszanap.hu

2024. március 10. (vasárnap), 10:00-15:00

Havi Online VIP tréning

Havi Online VIP

VIP Extra 7-8 Nap: 2024. március 21-22.

7-8 Nap: A szakértő státus eladásának öt lépése, és megteremtésének négy módja

VIP Extra 1.

A Lezárás 5 szintje: 2024. március 23-24.

Kétnapos képzés a gyors és hatékony lezárásról 2024. március 23-24., szombat-vasárnap.

A Lezárás 5 szintje

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller, Érték- és Minőség Nagydíjas Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: