Mi volt Steve Jobs sikerének titka?

A VIP ügyfeleim legtöbbje eljut ahhoz a ponthoz, amikor már nem olvasnak több motivációs vagy önfejlesztő könyvet, hanem elkezdenek életrajzokat olvasni. Ennek az az oka, hogy egy idő után azt érzik, hogy az önfejlesztő vagy motivációs könyvek már nem adnak újat, hanem egymást ismételgetik. (Egészen addig, amíg elkezdik a könyveimet, vagy azokat a könyveket olvasni, amiket ajánlok.)

Az életrajzi könyvekben viszont benne vannak olyan példák, amik segítenek megérteni:

  1. Hogyan lett valaki naggyá?
  2. Milyen helyzeteket kellett kezelnie?
  3. Mik voltak azok a pontok az életében, amikor erőt vett magán, és olyat tett, amit egyébként nem mert volna?
  4. Hogyan került bajba, amikor már pedig jól ment minden?
  5. Hogyan jött ki a csődből?

Steve Jobsról egy nagyon jó, és objektív életrajzi könyvet írt Walter Isaacson. A könyvből megtudhatjuk, hogy Steve Jobs miért volt sikeres:

1. Képes volt nagyon hatékonyan kommunikálni.

Már gyerekkorában felhívta a HP elnökét és alkatrészeket kért tőle ingyen.

2. Profin irányította vagy akár manipulálta az embereket.

A közelében kialakult egy valóság torzító mező, így hívtál kollégái, és elhitték neki, hogy meg lehet csinálni a lehetetlent.

Az APPLE-nél bevezettek a kollégák egy éves díjat annak a munkatársnak, aki abban az évben a legjobban képviselte a cég és saját érdekeit Jobs ellen. Jobs tudott erről és örült neki. Gyakorlatilag a határozatlan és a saját tudásukban nem bízó munkatársakat kiutálta a cégtől. Úgy gondolta, hogy az első rangú munkatársak csak más első rangú munkatársakkal érnek el csodát. Amint bekerül a cégbe másod vagy harmadrangú munkatárs, akkor azonnal leesik a teljesítmény, és a cégnek annyi.

Nem azt mondom, hogy ez mindenben követendő példa, de tény, hogy a magyar cégvezetők eltűrnek oda nem való embereket, és a munkatársak kirúgását meg kell tanulniuk. Emlékszem az első két munkatársat, akit kirúgtam, fél évig nem mertem kirúgni, és fél év kellett ahhoz, hogy le merjek ülni velük. Ők is, és én is megkönnyebbültem. Az volt a helyes tett.

3. Személyében a művészet és a technológia egyesült.

(A Microsoftnál - nem, ott csak a technológia volt jelen.)

Kevesen vannak, akik a humán és a reál tárgyakat is értik. Mérnök, de művész is. Ezért utánozhatatlanok az Apple termékei esztétikában. A többi cég egyszerűen nem képes a művészet és technológia találkozásánál alkotni.

4. Soha nem hagyta magát.

Amikor leváltották az Apple éléről, eladta a részvényeit, és élte tovább az életét, de a saját feje után ment, nem volt megalkuvó.

5. Képes volt felállni, amikor elbukott, és visszatérni egy másik sikerrel.

A Pixar-ról beszélek, amit 7,4 Millárd dollárért adott el a Disney-nek később, ebből a saját vagyona 1,2 milliárd dollárra nőt. George Lucastól vette meg 10 millió dollárért a Pixart, amikor Lucas vált akkori feleségétől, és nagyon kellett neki a pénz. Abban az időben számítógépeket árult a cég. Nem animációs filmeket gyártott. Fura, hogy a Lucasfilmet kevesbbért vette meg a Disney később csak 4 milliárd dollárért.

6. A Pixarnál megtanult delegálni.

Végre nem ő akart mindent irányítani, hanem hagyta, hogy hozzáértő emberek csinálják a dolgokat.

7. Felvásárolt minden új technológiát, ami kellett a küldetéséhez.

Az iPoddal tért vissza a játékba. Az iPod technológiáját egy kis cégtől vették meg, majd tovább fejlesztették, és Japánban találtak egy kis merevlemezt, amit a Toschiba fejlesztett ki, de nem tudták mire használni. Akkor még nem jutott eszükbe, hogy az ezer dal a zsebedben fontos lehet.

8. Zseniálisan meglátott piaci réseket.

És a kommunikációs képességével elérte, hogy a piacon szereplő korábbi ellenségek együttműködjenek vele, így jött létre az iTunes. Ebben az időszakban a lemezkiadók majdnem csődbe mentek, mert az ingyenesen letölthető kalóz-másolatok tönkretették őket és a zenészeket. Az iTunes volt a megoldás a problémára.

9. Művészi szintre emelte a termékbevezetéseket.

Ő csinált először látványos prezentációkat, amik felértek egy rockzenész előadásához. Igazi sztár lett.

Meg kell tanulnod kiállni emberek elé, és előadásokat tartani, ha igazán sikeres akarsz lenni.

Steve Jobs az egyik legmeghatározóbb embere a XX. és XXI. századnak. Érdemes elolvasni az életrajzát, és megtudni, hogy mi és hogyan motiválta. A kommunikációs képessége tette legendává.

Te is tanulj meg igazán kommunikálni. Végezd el a Kommunikációs Workshopunkat.

Tanuld meg áttörni a gátjaidat, és válj azzá, aki igazán vagy!

Kommunikációs Workshop

Kommunikációs Workshopunkat

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer


A Steve Jobs kép forrása: www.wallpaperplay.com/board/steve-jobs-wallpapers

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: