Hogyan küzdd le a félelmet?

Sziasztok Kasza Tamás vagyok, lezárási specialista Magyarországról. Arte Marennel, mentorommal csináltunk egy heti videósorozatot, hogy mindenkinek segítsünk ebben a különleges helyzetben, hiszen most van idő tervezni.

Arte Maren könyvét, A cégvezetés természeti törvényei, fokozatok tervezőjét fogjuk használni.

Mi a legfontosabb dolog ebben a helyzetben?
Mire kell először koncentrálni?
Mi az, ami segíthet?

Nézd meg a videót, és olvasd el a bejegyzést.

Arte Maren, Kasza Tamás: Hogyan küzdd le a félelmet?

Arte Maren: A helyzet mindenhol ugyanaz, én is minimálisra csökkentettem a személyes kapcsolatokat, lemondtam az előadásaimat, de képes vagyok egy nagyon magas lelkiállapotot megőrizni ennek ellenére is.

Nagyon sokat gondolkodtam és rájöttem, hogy nincs szükség az aggódásra. Ebben az elmúlt 78 évben, amióta élek, rájöttem arra, hogy rá vagyunk teljesen kattanva az aggódásra. Nagyon tetszik ez nekünk és abszolút rá vagyunk hangolva arra, hogy kivegyük ebből a részünket.

Aggódunk, és azt érezzük, hogy nem tudjuk kontrollálni a dolgokat.

Dönts máshogy! Változtasd meg a gondolataidat!

Lehet, hogy túl egyszerű? Nem.

Hadd mondjam el, hogy miért nem. Az aggódásban és a félelemben nincs semmi érték, egyszerűen nincs semmi értelme. Sőt, igazából még káros is. Minden egyes pillanatot, amit az aggódással töltesz, ami egy alacsony energiaszint, gyakorlatilag annak lehetőségét hozod be az életedbe, hogy beteg legyél. Ez a negativitás megtámadhatja a testedet.

Ha a vírus az ellenségünk, márpedig az, minden pillanatban, amikor aggódsz vagy félsz, akkor segíted az ellenségedet. Amire szükséged van az az, hogy legyél biztos abban, hogy mindent megteszel ellene. Az orvosok elmondták, hogy mi a feladatod. Legalább egy 1,5 méter távolságot tarts másoktól, rendszeresen moss kezet, fertőtlenítsd a környezetedet. Ha ezeket betartod, akkor a pozitív dolgokra helyezed a figyelmedet, nem a negatívokra. Felépítesz egy várat, amin keresztül a vírus nem tud bejutni. Ha viszont elkezdesz aggódni, akkor meghívod az ellenségedet az ajtón keresztül.

A barátaiddal nem fogsz kezet, de az ellenségeddel igen. Tudom, nehéz megállni azt, hogy aggódj, de képesnek kell lenned arra, hogy ezt valahogy megold. Sokkal nagyobb vagy, mint az elméd. Minden körülötted azt üvölti, hogy probléma, probléma, probléma meg aggódás, aggódás, aggódás, és én nem azt mondom, hogy ez nem igaz. Arról beszélek, hogy mi az a stressz. Ez egy dolog? Nem. Ez az, ahogy reagálsz dolgokra. Nincsen pozitív értéke annak, hogy amiatt aggódj, ami van.

A boldogság a képesség arra, hogy kontrolláld azt, ami van. Ami most a stresszt okozza, az láthatatlan. Ami pedig láthatatlan az félelmes. Tudnod kell az, hogy amire reagálsz az egy láthatatlan dolog és el tudod dönteni, hogy szembe tudsz-e nézni vele. Lehet, hogy gyerekként féltél a sötéttől, ez is csak a láthatatlantól való félelem volt. A sötétben nem láthattad azokat a tárgyakat, amik melletted voltak. Nem értetted meg a sötétséget, ezért negatív gondolatokat társítottál hozzá. Az egyetlen egy félelem az a félelemtől való félelem. Nem azt mondom, hogy ez könnyű, hanem arról beszélek, hogy ennek semmi értelme. Nincs értelme, nincs értéke és így csak hátráltat. Ne etesd az ellenséget! Ez a megoldás.

1963-ban L. Ron Hubbard adott egy általános iránymutatást a sikerhez és ezt tudod használni az életedben, az üzletedben és akár most is. Azt mondta, hogy minden háborút úgy nyerünk meg, hogy két dolgot egyesítünk. És a két dolog az erő és az intelligencia. Az egyensúly, ami e között a két dolog között van. Én is erről beszélek. Az erő ahhoz kell, hogy egészséges maradj, ezeket be kell tartani. Az intelligencia pedig úgy jön be a képbe, hogy mentálisan fitten kell tartani magadat. Intelligens módon kell eltölteni azt az időt, ami most adatik, például Kasza Tamással is együtt dolgozhatsz. Ez a két adat minden helyzetben használható, amivel szembe kerülsz mostanában. Minden dolgot előre megjósolhatsz, hogy lesz-e benne valamilyen kudarc annak megfelelően, hogy az erő és az intelligencia hogyan egyesül benne. Ha például a munkatársaid nem csinálják meg azt, amit mondasz nekik, akkor használhatsz erőt, megfélemlítheted őket, kirúghatod őket vagy lecsökkentheted a fizetésüket. Ha viszont nincs meg az erőnek és az intelligenciának az egysége, akkor bajban leszel.

Mondok egy példát. Az egyik munkatársad egy nagy hibát csinál. Ha leszidod, kiabálsz vele, akkor az erő, néha erre is szükség van, de ott kell, hogy legyen az intelligencia is. Ügyvezetőként az a dolgod, hogy kiderítsd mi okozta a hibát. Ha erre nem jössz rá, akkor ezt a hibát újra meg fogják csinálni vagy hogy soha többet nem fogják megcsinálni, mert félnek, hogy hibáznak.

Mi az intelligencia? Ez nem csak azt jelenti, hogy mennyire okos valaki. Azt is jelenti, hogy információkat gyűjtesz, hogy hogyan tudsz rájönni dolgokra és ennek az lesz a vége, hogy okosabb leszel. Miért? Mert minél több adatod van, annál könnyebben tudsz jó döntést hozni. Az elmúlt 50 év legnagyobb felismerése az volt számomra, hogy a legtöbb ügyvezető úgy dönt, hogy nem áll rendelkezésére az összes adat, amire a döntéshez szüksége lenne. A tréning intelligenciát ad neked. Ez az egész arról szól, hogy amikor elemzel valamit vagy döntést próbálsz hozni, akkor minden adatot gyűjts össze. Ha nem tudsz dönteni, ha félsz, aggódsz vagy ideges vagy, akkor nem áll rendelkezésedre az összes információ. Vagy az információd, ami van, nem helyes. Csak arról, hogy hogyan elemezz adatokat egy 2 napos tréninget tartottunk két éve Tamással. Hogyan szerezz megfelelő mennyiségű és minőségű adatokat és ezeket hogyan elemezd ki, ez egy 20 órás tréning volt.

A legtöbbünk nem tudós, akik tanulmányoztuk ezt a vírust, de lehetünk intelligensek, el tudjuk érni, hogy a megfelelő adatokhoz hozzáférjünk. És tudjuk használni az erőnket arra, hogy egészségesen tartsuk magunkat. Maga a marketingnek is az az alapja, hogy hogyan tudsz kiváló adatokat gyűjteni. Aki már csinált Tamással értékesítési, lezárási tréningeket, tudja, hogy milyen fontos adatokat gyűjteni az ügyfelekről. Azt mondtam, hogy változtasd meg a gondolataidat, ami sokatoknak lehet, hogy túl egyszerűnek hangzik, de ami egyszerű, azt meg tudod csinálni.

Jöjj rá, hogy az ügyfeled mit tart fontosnak, ezt kapcsold össze a termékeddel, szolgáltatásoddal és így tárd elé. 1986-ban tartottam egy marketing szemináriumot 50 nagy vállalatvezetőnek. Előbb értem oda, mint ahogy általában szoktam. Miért? A válasz: intelligencia. Hol van a pódium? Mekkora a terület? Mindent felmértem. Amikor az emberek megérkeztek csináltam egy felmérést is, hogy mire van szükségük. Mindegyik egy bizonyos iparágból érkezett. Megkérdeztem tőlük, hogy mi történik a területükön, mi miatt aggódnak mostanában. Ez intelligencia volt a részemről. Mindenben van egy kiáramlás és egy beáramlás, a marketingben ez az, ahogy elmondod az üzenetedet. A beáramlás intelligencia, mert tudnod kell, hogy mit mondj ahhoz, hogy le tudd zárni az ügyfelet és hogy hol tudod elérni. Az 1950-es években feltalálták azt az ágyat, ami összecsukva kanapé. Ezt úgy hívták, hogy átalakítható ágy, átalakult ágyból kanapévá és fordítva. Az eladási statisztikákat látva csináltak egy felmérést is, amiből kiderült, hogy az emberek arra figyelnek, hogy mennyire könnyen alakíthatók át ezek az ágyak. A reklámban egy 9 éves kislány mutatta ezt meg. Ez egy nagyon jó demonstráció volt az erőnek és az intelligenciának az egyensúlyából.

Tamással imádkozunk és próbáljuk programozni az univerzumot, hogy júniusban meg tudjuk tartani azt a marketing szemináriumot, amit ígértünk. Már háromszor voltam Magyarországon, nagyon szeretek ott lenni és remélem el tudom hozni azokat a marketing ötleteket, amiket az elmúlt 50 évben a világ számos táján összegyűjtöttem. Addig is hetente egyszer jelentkezünk egy ilyen videóval. Köszönöm Tamás és mindenkit várok következő alkalommal.


Gyere el a következő Kasza napra (szeptember 7.)!

Válságálló hozzáállás

A belépőjeggyel együtt ezt a könyvet is megkapod:

57.kn_konyv

57. Kasza nap - Ott a helyed

Jelentkezz most!

Megyek...


1. A korábbi Kasza napi anyagokat itt éred el:

Kasza napi anyagok


2. Gyere a vezetői kommunikációs képzésre!

www.nemszamit.hu

  1. augusztus 25.

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: