Egyszemélyes vállalkozásból franchise hálózat!

Mai vendégünk Hudák Tibor:

Sziasztok, örülök, hogy itt lehetek és köszönöm Tamásnak a meghívást, Hudák Tibor vagyok. Nagyon érdekes volt az utam, erről fogok beszámolni nektek. Úgy látom nagyon vegyesen vagyunk itt, vannak cégvezetők, kezdő vállalkozók, MLM-esek, szóval szerintem fogok tudni olyat mondani, ami érdekes lesz számotokra.

Hudák Tibor az I love Póló alapítója

Nézd meg a videót és olvasd el a bejegyzést!

Milyen utat járt be Hudák Tibor?

Hudák Tibor:

20 éves korom óta vállalkozok, most 30 vagyok, amire a nagymamám csak annyit mondana, hogy bezzeg neki ilyenkor már rég volt rendes munkahelye. Nagyon nehéz volt megértetni vele ezt a dolgot, főleg úgy, hogy én vagyok az első generációs vállalkozó a családban. Valahogy mindig is bennem volt már középiskolában is, hogy valamit akarok alkotni, valamit létre akarok hozni és abból akarok élni.

20 évesen elkezdtem zenét oktatni, nagyon jól működött és szerettem is csinálni. Rengeteg ötletemet megvalósítottam, jöttek a sikerek, de persze hullámvölgyek is voltak. 2016-ban indítottam el azt a vállalkozásomat, amiből most egy országos márkát építek. Anno azért akartam vállalkozó lenni, mert én akartam beosztani az időmet, én akartam magamnak beosztani a napomat, azt akartam csinálni, amit én akarok. Egy jó 5 évig nem erről szólt a történet, beleragadtam a “vállalkozásomban dolgozok” és nem a “vállalkozásomért dolgozok” kérdéskörbe, de aztán elindult egy másfajta gondolkodásmód. Akkor már jártam Tamás képzéseire, jártam a rendezvényeire, a Kasza napokra és elkezdtem tanulni.

2016-ban elindult az I love Póló vállalkozásom és egyedi pólónyomtatással kezdtem el foglalkozni. Akkor költöztem el otthonról és a régi szobámat átalakítottam műhellyé. Egy romhalmazt képzeljetek el, hatalmas rumli volt, minden egymás hegyén-hátán abszolút szervezetlenül. A pólónyomtatásról azt kell tudni, hogy mivel tulajdonképpen bárki elkezdhet foglalkozni vele, ezért nagyon nehéz kitűnni. Ezt a problémát izgalmas marketingkampányokkal próbáltam megoldani. Azt akartam, hogy helyben én legyek a legjobb pólónyomtató cég, azt mondhatom, hogy ez mára már megvalósult. Gyorsan kellett egyébként változtatnom, mert ahogy jöttek a sikerek és meg akartam lépni egy újabb szintet, folyamatosan át kellett gondolnom a korábbi tevékenységeimet, valamit ott kellett hagynom, valamikor valami újdonságot kellett behoznom és ezzel tudtam építkezni. Az egyik nagy célom az volt, hogy legyen egy saját üzlethelyiségem, hogy ne egy panellakásban kelljen gyártani a termékeket. Ez nagyjából fél éven belül megvalósult, utána pedig hamar lettek munkatársaim és tovább tudtam építeni a vállalkozást.

A klasszikus hagyományos vállalkozói formában működtünk, eleinte egy nagyon low-budget üzlethelyiségünk volt, mellette pedig webshopban árultuk a termékeket. Mindig jöttek a sikerek, de mindig voltak nehézségek is, amiket meg kellett ugrani. Például azt, hogy hogyan vegyek fel olyan munkavállalót, aki el tudja látni a feladatokat és hozzám hasonlóan dolgozik. Meg kellett tanulnom, hogy senkit sem mérhetek magamhoz, hiszen senki sem fog annyira lelkesen dolgozni a vállalkozásomban, mint én. Valamivel lejjebb kellett adnom az igényeimet, de azért voltak nagyon jó munkatársaim. Az volt a lényeg, hogy ha van egy probléma, akkor azt meg tudja oldani. Szépen növekedett a cég, növekedett a bevétel, de egy idő után megállt. 2020-ban jött a vírus szezon és akkor volt egy 2 hetes leállásunk, amikor nem kerestünk semmit. Akkor elhatároztam azt, hogy egy ilyen dolog minket nem tehet tönkre és gondoltam egy nagyot.

Egy 60.000-es városban élünk itt Tatabányán és innen akartam kitörni és országos márkát építeni. Akkor még nem tudtam, hogy ezt hogy fogom elérni, de elhatároztam, hogy egy eszközzel igazán nagyra fogok nőni. Már régen is bennem volt a franchise gondolata, de azt hittem, hogy ez egy óriási dolog, amit csak nagy cégek csinálnak. Aztán elkezdtem gondolkodni rajta, hogy tudnék mégiscsak franchise hálózatot csinálni az I love Pólóból. Még decemberben megtaláltam az első három franchise partneremet, áprilisban pedig már 4 üzletünk volt, októberre pedig megdupláztuk, ami jelentős bevételnövekedést eredményezett. És ami még ennél is fontosabb egy év alatt elértem, hogy válságállóak legyünk.

Arra gondoltam, hogy még tovább kellene növekedni, viszont azt is láttam, hogy a magyar piacon nem fér el 40, 50 vagy akár 100 ilyen egyedi pólónyomtató üzlet. Így jött az ötlet, hogy legyenek kis franchise partnereink, akik nem gyártják csak eladják a termékeinket. Ezeket meglévő üzletekből valósítottuk meg, amiket elneveztem Pólópontoknak, ahova be tudnak menni, tudnak pólót rendelni és ahol segítséget is kapnak. Ezekből 6 db van, de tulajdonképpen bármennyit lehet csinálni.

Itt tartunk most, a 9. üzletünket fogjuk megnyitni június 6-án és egy nagy franchise hálózat lettünk. Amíg a vállalkozásomban dolgoztam, tehát ott voltam az üzletben, kiszolgáltam a vásárlókat, vasaltam a pólókat, felvettem a rendeléseket, addig nem tudtam azon gondolkodni, hogy hogyan lehetek nagyobb. Egy nagyot hátra kellett lépnem az egésztől, egy jó fél évig a munkatársam vitte egyedül az üzletet, én egyáltalán nem voltam ott. Ebben az időben tudtam kitalálni, hogy mit szeretnék ezzel a vállalkozással kezdeni. Eleinte úgy éreztem, hogy be akarom zárni, már nem akarok ezzel foglalkozni, de csak nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy nagyobbá kellene tenni.

Anno is így volt, hogy láttam magam előtt hova akarok eljutni és most is így van, két év múlva nemzetközi piacokon akarunk lenni, már most is zajlik a folyamat, hogy hogyan tudunk kilépni a nemzetközi piacra. Látom magam előtt, hogy kimegyünk és Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában is lesz I love Póló. Azt érzem, hogy nem tudok ebben az egészben elfáradni, mindig vannak újabb és újabb célok. Folyamatosan fejlődni kell és új dolgokat kell behozni egy vállalkozásba, mi is egyébként új termékeket fejlesztünk. Észre kell venni a világban zajló folyamatokat is, mi főleg középosztálynak értékesítettünk, de annak eltűnése miatt újra kellett gondolni a pólókat.

Sokáig nem értettem, hogy mi a különbség aközött, hogy a vállalkozásomban dolgozok vagy a vállalkozásomért dolgozok. Most már egy csomó feladatot ki tudtam adni a kezemből, ráadásul úgy, hogy a franchise jogért fizetnek is. Nem a napi rutinfeladatokkal foglalkozom, helyette a vállalkozásom fejlődésén tudok dolgozni.

Kasza Tamás:

Ha jól értem nem meglévő üzletek álltak át a te márkádra, hanem olyanok kezdtek veled dolgozni, akik vállalkozni akartak.

Hudák Tibor:

Igen, így van, mindenki a 0-ról indult és utána szépen beletanultak, sőt már jobban értenek a gyártáshoz, mint én.

Kasza Tamás:

Miért nem érte meg nekik külön elindítani egy ilyen vállalkozást ott, ahol ők voltak?

Hudák Tibor:

Azért éri meg nekik így jobban, mert leveszem róluk a marketing terhét. Bár akkor, amikor elkezdtünk együtt dolgozni, akkor az I love Póló még nem volt annyira ismert. Viszont azt tudtam mondani, hogy megtanítok mindent, itt vagyok mögöttük, támogatom őket, marketing és értékesítési folyamatokat teszek mögéjük és ezzel nekik nem kellett foglalkozni.

Kasza Tamás:

Ez azt jelenti, hogy te szerzed nekik a vevőket?

ilovepolo_shop

Hudák Tibor:

Van egy közös webshopunk, a befizetések nagy részét hirdetésekre költöm, a bejövő rendeléseket pedig leosztjuk, azok csinálják, akik helyben vannak. Helyi szinten viszont nekik kell kialakítani a vevőkört. Mindenben segítek, de mivel a helyi viszonyokat ők tudják, ezért a saját marketingjüket nekik kell létrehozni.

Kasza Tamás:

Hogyan tudsz munkatársakat találni az üzletekbe? Hogy látod van még megbízható munkaerő Magyarországon?

Hudák Tibor:

Nálunk úgy működik, hogy akár egy ember is tudja működtetni az üzletet, de látni szoktam hova kell segítség. Először ismerősökkel kezdtem el együtt dolgozni, de utána volt, hogy hirdetésekkel kerestem embereket, akik sokszor csak pár hónapig voltak ott. Utána próbáltam elcsábítani azokat az embereket, akikben láttam, hogy képesek megoldani a problémákat, ilyenekből pedig sajnos kevés van, de azért nem lehetetlen megtalálni őket. Szoktak egyébként jelentkezni hozzánk, mert látják a munkánkat és szívesen dolgoznának velünk.

Kasza Tamás:

A Kasza-teammel való együttműködés mit adott neked?

Hudák Tibor:

Igazából még most is ad, minden tanács segített és ezek nélkül nem is jutottam volna odáig, hogy egy franchise hálózat építésébe kezdjek.


Kérd a havi 1 alkalommal történő ONLINE VIP mentorálást és gyere el a Vezetői Kommunikációs Képzésünkre!

Jelentkezz most!

VIP Online


1. Havi 1 alkalommal ONLINE VIP mentorálás:

ONLINE VIP képzés


2. Jelentkezz a következő Kommunikációs Képzésre!

Szándékátvitel, energia, hatékonyság

Megyek...


3. A Kasza napi anyagokat itt éred el:

Kasza napi anyagok

  1. július 5.

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: