A lezárás buktatói
Ha hiszed, ha nem, már meg is írtuk a szeptemberi Kasza nap könyvét, amit (2018) júniusban már a helyszínen meg is vásárolhatsz, mint a (2018) szeptemberi 41. Kasza nap belépőjét.
A címe: Kasza Tamás: A lezárás buktatói, avagy elsősegély csomag értékesítőknek
Nézzünk ebből egy részletet:
KÁDÁR RÉKA: ELSŐSEGÉLY CSOMAG ÉRTÉKESÍTŐKNEK
Azt hiszem, nem mondok újdonságot azzal, hogy értékesíteni bizony nem könnyű.
Ahhoz, hogy igazán sikeresen tudd csinálni, szükséged van egy olyan termékre vagy szolgáltatásra, amiben tényleg tudsz hinni és azonosulni vele.
Aztán persze onnantól kezdődik a kihívás. Hiszen jelenleg egy olyan társadalomban élünk, ahol el kell adni az embereknek azt, amitől jobban lesznek, ami jobbá teszi az életüket. Ez persze nekünk, értékesítőknek jó, mert e nélkül nem lenne szükség a mi munkánkra. Viszont azért néha ideg őrlő is tud lenni, hogy „Miért nem érti meg, hogy ez magának jót tesz? Hát nem látja, hogy ez kell Önnek?”. Nyilván ezt nem mondhatjuk bele az ügyfél arcába, bármennyire is vágyunk rá. Vissza kell fognunk magunkat. Ez pedig bizony teljesen le tudja meríteni azt a bizonyos akkumulátorunkat. Sajnos még én is sokszor beleestem abba a hibába, hogy meg akartam győzni az ügyfelet, előttem az összes muníciómat, aztán pedig a végén ott maradtam üres kézzel. Pedig talán az egyik legfontosabb alapszabály az, hogy a vevőnek kell akarnia azt a dolgot, de persze ezt nem mindig volt olyan könnyű betartanom. Ilyen esetben aztán egy kemény harc lett az ügyfél és köztem, aminek a vége kudarc lett. Utána már előre tartottam tőle, hogy majd nem lesz elég pénze az ügyfélnek, nem lesz ideje és a végén nem fog venni semmit. Persze ezzel a hozzáállással pontosan ez is fog történni. Így aztán egyszer csak ott találod magadat, hogy már ránézni se tudsz a telefonra, vagy az ügyfelekre. Megrekedsz és belefásulsz. Kiégsz és otthagyod inkább. Vagy pedig felállsz, megrázod magad és előveszed az elsősegély dobozt, rendbe szeded magad, feltankolsz munícióval és újra harcba indulsz. Én ezt választottam és ennél jobban nem is dönthettem volna. Végig gondoltam, hogy miket rontottam el, hogyan kell jól értékesíteni. Így Neked már annyi helyzeti előnyöd lesz, hogy ezeket tudni fogod és így remélem, hogy könnyebben boldogulsz majd a harcban. Ehhez pedig kapsz tőlem muníciót.
A CÉL
Mikor nekiállsz értékesíteni, ott kell lennie annak, hogy mi a célod. Nem csak azt kell tudnod, hogy az miért lesz jó, ha te eladod azt a bizonyos terméket és szolgáltatást. Tisztában kell lenne, hogy Neked, mint egyénnek mi is a célod az életben. Azzal nincsen semmi baj, ha azért csinálod, hogy pénzt keress, de ne ez legyen az elsődleges célod, mert a pénz csak egy eszköz. Amíg nincs meg a célod, nem lesz meg a motorja a működésednek, hiszen nem lesz, ami hajtson. Cél nélkül csak szétszóród a figyelmedet, belekezdesz mindenbe, de semmit nem tudsz majd igazán hatékonyan csinálni. Ha van egy terved és mindig halogatod vagy egyszerűen minden eszközöd megvan ahhoz, hogy sikeres legyél, de te mégsem vagy az, akkor érdemes megvizsgálnod, hogy valóban azt csinálod-e, amit te akarsz, vagy valaki másnak a játékát játszod. Ennek megoldásában mi is tudunk Neked segíteni a képzéseinkkel.
A FIGYELEM
Az eddigi értékesítési tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy a legtöbb pénzt azzal kerestem, hogy figyeltem. Ténylegesen figyeltem. Mire figyeltem? Az ügyfél problémáira és félelmeire, a reakcióira, a kifogásaira és magára az ügyfélre. Ha valakivel beszélek, teljes mértékben a jelenben vagyok és nem azon gondolkozom, hogy mit csinálok majd az után vagy, hogy egy másik ügyfél miért mondott nekem nemet. Mert ha ezt csinálom, már félig veszítettem is a harcban. Persze nem az ügyféllel közvetlenül harcolsz, hanem a problémáival és félelmeivel, amik a múltbeli tapasztalataiból és különböző személyektől származnak. Szóval a jelenben vagyok és figyelek az ügyfélre, plusz figyelek a kollégáimra, a csapatomra, a főnökömre, a környezetemre. És nem szétszóróm a figyelmemet, hanem egy irányba állítom. Mindig arra koncentrálok, amit éppen csinálok. Ezt a Jedi képzőn lévő gyakorlatokkal és azok folyamatos fejlesztésével értem el.
A FÉLELMEK
Még a profiknak is lehetnek félelmei, de mindig rajtunk múlik, hogy mennyire engedünk utat nekik. Az én tapasztalatom az, hogy a legkönnyebben úgy tudok rajta felülkerekedni, ha folyamatosan képződök, gyakorlok és teljes bizonyosságom van arról, hogy jó vagyok abban, amit csinálok. Még ha nem is vagy éppen olyan profi és sikeres, mint szeretnél lenni, akkor is fel kell venned azt a hozzáállást, hogy az vagy, mert így tudsz ténylegesen sikeres értékesítővé válni.
Az egyik legjobb módszer arra, hogy megnöveld az önbizalmadat, az az adott témában való tanulás. Minél többet tudsz egy tárgyról, annál nehezebb téged megingatni.
Egy másik jó taktika a félelmeid kezelésére, ha kiírod őket. Minden nap mielőtt elkezdesz dolgozni, írj ki mindent, amitől tartasz, hogy aznap meg fog veled történni. Aztán tépd szét és dobd ki, szabadulj meg tőle. Nekem bevált.
A könyvet (2018) júniusban már a 40. Kasza nap helyszínén meg is vásárolhatsz, mint a (2018) szeptemberi 41. Kasza nap belépőjét.
Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás
Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer
Úgy tűnik, hogy erről már lemaradtál, de a következő Kasza napon ott lehetsz. Foglald le a helyed most!