Kommunikációs titkok: Kasza Tamás

A mai rendhagyó Podcastban én voltam az interjú alany, ugyanis velem csinált interjút Langmár Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezető tanácsadója.

Zsuzsának elárultam, hogyan használom a kiáramlás - beáramlás törvényeit az üzleti kommunikációmban, és hogy milyen eszközöket használok a szakértői státuszépítéshez. Volt még szó a termékpiramis automatizálás haladó verziójáról is.

Nézd meg a Podcastot és olvasd el a bejegyzést!

Zsuzsa: Sziasztok, Langmár Zsuzsa vagyok a Langmár Kommunikáció vezető tanácsadója és most Kasza Tamással fogok beszélgetni a kommunikációról. Lezárási specialista, már nagyon régóta van a piacon biztos ti is találkoztatok már vele. Tréningeket, képzéseket tartanak, mi is már többször voltunk náluk, nem csak én, hanem a kollégáim is, szóval mi nagyon szeretünk náluk képződni. Illetve ők is nálunk, szóval régóta stratégiai partnerek vagyunk. Az értékesítést nagyon érti a Tamás azon túl a marketinget és a PR-t is, úgyhogy most vele beszélgetek. Tamás szeretnél még valamit mondani, amit kihagytam?

Tamás: Hát annyi, hogy nagyon lusta vagyok. Az online kommunikációról beszélünk, mert a kommunikáció tulajdonképpen két részből áll, eladásból és lezárásból. Gyakorlatilag az eladást teljes mértékben lehet automatizálni, egy csomó ember mégsem tud ezzel élni, szóval örülök, hogy beszélünk erről, mert fontos. Sokan úgy vannak vele, hogy x éve tudja, hogy videókat kellene csinálnia, email listákat kellene írnia mégsem csinálja. Ha valaki megzuhan ebben a válság időszakban az azért lesz, mert vannak kommunikációs problémái.

Zsuzsa: Van a kommunikációnak egy alapfeltevése, hogy minél több a kommunikáció annál nagyobb a bevétel, tehát minél több a kiáramlás, annál nagyobb a beáramlás. Ezt az adatot te miként használod?

Tamás: Nem nagyon lehet szépen mondani, majdnem minden marketinges csoportból kiléptem, mert amikor bejött a covid, akkor az volt a közmegegyezés, hogy ajánlatokkal nem szabad terhelni a népet. A lezárásnak a fő lényege az, hogy van két vektor, ami kioltja egymást és emiatt nem csinál valaki semmit. Ez a két vektor a vágy és a félelem, ami szemben áll egymással. Mi ebből csináltunk karriert és egy szép, messziről is jól látható lottónyereményni bevételt, és a dolog érdekessége, hogy a magyar trénerek közül szerintem én dolgozok a legkevesebbet. Ez azt jelenti, hogy a hatékonyságot sikerült nagyon felpörgetni. Van egy vezetői kommunikációs tréningünk, amin 40-50 ember szokott lenni, ami 350.000 forint + áfa a díja, szóval ki lehet számolni, hogy mennyi bevétel szokott ebből befolyni. Emiatt cégekhez nem is szoktam menni, hacsak nem fizetnek ki nekem 1 milliós összeget naponta, mert nem éri meg. Ezt nem azért mondom, hogy menőzzek, mert 25 év volt ideáig eljutni, hanem azért, hogy be tudják lőni a megfelelő nagyságrendet.

Mi sokkal többet kommunikálunk, mint mások. Fent vagyok Youtubeon, minden héten rakunk ki videókat. Csinálunk lejátszási listákat, ezekkel több, mint egymilliós nézettségem van. A hírlevelek úgy néznek ki nálunk, hogy heti hármat küldünk ki. A hírlevél listánk 250 szegmenst tartalmaz, ami azt jelenti, hogy nagyon célzottan tudunk kommunikálni annak az 5800 embernek, aki még mindig fel van iratkozva. Én vagyok az egyik olyan tréner, aki nagyon tudja idegesíteni az ügyfeleket. Először azért, mert beképzeltnek tűnök, aztán mikor együtt dolgozunk már, akkor azért, mert áttolom őket a félelmeiken. Ha meg valaki leiratkozik akkor azért, mert emlékeztetem, hogy kudarcot vallott.

Zsuzsa: Számodra mit jelent a szakértői státusz építés?

Tamás: Az én részemről fontos, hogy megfizethetetlen legyél, hogy úgy rakd össze a szolgáltatás listádat, hogy ne függjön egy ügyféltől. Azt érezzék, hogy szinte megfizetetlen vagy. A másik, hogy te diktálj ne az ügyfél. Nagyon sokan bujtatott munkatársakat keresnek tanácsadó címszóval. Én úgy tudok szakértő maradni, hogy nem engedem, hogy az ügyfél maga alá rakjon, egyenrangú félként segítem. Ha ez így nem tud működni, akkor kirakjuk. A harmadik pedig az, hogy anélkül, hogy igazi tematikát, programot összeállítana valaki, amin végigviszi az ügyfelet nem fog tudni kilépni a 10 milliós éves bevételi szintből. Végig azt fogja csinálni, amit az ügyfél akarja, hogy csináljon. Én is voltam így, hogy 6 napon keresztül azt hallgattam, hogy a férjére panaszkodik. Más kérdés, hogy annyi pénzt kifizetett, amit régebben fél év alatt kerestem, de ez engem nem boldogított. Az utolsó pedig, ha van igazi működőképes tematikád, akkor olyan eredményeket tudsz elérni az ügyfeleknél, amik magukért beszélnek. A legtöbb tanácsadó cégnek 1 vagy max 3 zászlóshajó ügyfele van, akit tudnak mutogatni. Ha megnézed a káoszkezelő videóimat, az elmúlt 3 évben mi legalább 50-60 ügyfelünkkel csináltunk olyan interjúkat, hogy hogyan változott meg az életük akár cégvezető volt akár értékesítő.

Zsuzsa: A folyamatos kommunikáció mit jelent számodra?

Tamás: Erről csináltunk egy ábrát, gyakorlatilag az ember felkel, megmossa a fogát, iszik egy kávét, ugyanígy nálam van egy telefon. Folyamatosan csinálom a videókat, képeket, amiket felrakok YouTube-ra és a FB privát oldalamra. Van FB csoportom és van céges oldal is, ott van a Twitter, a TikTok és a LinkedIn, ezek mind mutatnak a weboldalra, hogy megkapjuk az email listát. A weboldal folyamatos megrendeléseket árul a programokról, könyvekről, Kasza napokról, gyakorlatilag itt csináljuk a pénzt. Van egy program, amit használok, ezzel egyszerre 20 helyre is ki tudom rakni az élő videóimat. Mivel ezt folyamatosan csináljuk, 2008 óta több, mint 300-400 videónk van, amik nem 2-3 perces promó videók, hanem 1 órás értéket adó videók. Ha valaki rám kattan, akkor 20 óra után valamit vásárol, 100 óra után pedig kifizet nekem 2 és fél millió forintot (ez a VIP extra nettóba) úgy, hogy nem is láttuk és még telefonon sem beszéltünk.

Zsuzsa: A kollégáid is egy csomó videót csinálnak, ez egy Kasza team, te építed a kollégáidat is. Erről mesélsz kicsit?

Tamás: Nálunk mindenki tréner, mindenkinek értékesítői feladatai is vannak, ez hatalmas dolog, mert az összes munkatárs ezt csinálja. Szuper posztokat csinálnak, ami oda-vissza működik. Az a munkatárs, aki velünk dolgozott 4 évig, de aztán elment még ő is profivá vált. Mindenki tud nálunk előadni, kamera előtt beszélni. Az eladást a web és az online eszközök teljesen át tudják venni, szóval én nem értem, amikor ezt valaki nem csinálja. Ezt megelőzi, hogy hiteles szakértővé kell pozicionálni magunkat, amihez meg ti elengedhetetlenek vagytok, szóval ezt nagyon tudom javasolni mindenkinek. Nálatok jobbat Magyarországon nem ismerek.


Hogyan tudod javítani a kommunikációdat?

Gyere el a következő Vezetői Kommunikációs képzésünkre!

  1. november 4-5-6.

www.nemszamit.hu


Tervezd meg a 2023. éved 2.000 Ft-ért

  1. november 17.

10. egynapos évtervező


A korábbi Kasza napi anyagokat itt éred el:

Kasza napi anyagok


Gyere a következő Kasza napra!

  1. december 7.

58. Kasza nap

  1. október 30.

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Érték és Minőség Nagydíjas® Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: