Eladsz vagy leadsz?

3 tipp, hogy ne kelljen lejjebb adni

Hogyan adj el telefonon ezekben az időkben, ha eddig se volt olyan könnyű?

Takács Dániel írása

Kevesebb mint egy hónapon belül lesz két éve, hogy a Kasza Team tagja vagyok. Több ezer ember előtt adtam elő és több ezer ügyféllel beszéltem ez idő alatt telefonon. A 10.000 Ft-os tréningtől a közel bruttó 3.000.000 Ft-os képzésig értékesítettem a szolgáltatásainkat. Ezek nagy számok. Sok-sok tapasztalat. Jó pár kudarc, kihívás és hatalmas mennyiségű öröm, ami az egyik “fizetségünk” is egyben. Ebben a blog bejegyzésben megosztom veled azt a három fő dolgot, ami azonnal és könnyedén beépíthető a telefonos tárgyalásodba, vagy akár az online tevékenységedbe úgy, hogy nem kell zavarba jönnöd közben és nem kell a betanult kérdéseidre figyelned, vagy más rendszereket használnod.

Előfordulhat, hogy a “home office”-ban nehezebb fókuszálni a teendőkre, mivel nincsen saját területünk, családtagok jelen vannak, kicsi a hely, hangoskodnak, fúrnak a szomszédban stb. Úgy tűnik, hogy több időnk van cselekedni, több időnk jut a munkára, viszont előfordulhat, hogy nem vagyunk annyira produktívak. Sok teendő között sokkal könnyebb előre haladni, mint kevés teendő között. A kevés munkától tud az ember elkedvetlenedni és úgy érezheti, hogy semmi ereje sincs.

Jelen helyzetben még több kifogást gyárthatunk saját magunknak a munka ellen, és az ügyfelek is még több kifogással rendelkezhetnek, mivel a körülmények, a média, a rossz szándékúak még több félelmet generálnak az egész világon. Neked nem okokat kell keresned, hogy mi miért történik most, ha nem stabil pontnak kell lenned a családodnak, a barátaidnak és az ügyfeleidnek is, hiszen ha te elveszíted a stabilitásod, akkor velük mi lesz?

Jó olvasást!

Az emberi kapcsolatok és az értékesítés

Az emberi kapcsolatok akkor a legjobbak, ha mindkét fél kellőképpen viszonozza a másiknak azt, amit ad a másik. Példa erre az, hogy ha felhív az egyik ismerősöd, barátod, akkor abban a fél órában ne csak róla legyen szó, és ne csak az ő problémáival foglalkozzatok, hanem rólad is legyen szó. Sok barátság csúszik félre ennél a pontnál. Lehet eszedbe is jut valaki, aki folyton csak magával foglalkozik és veled meg szinte semmit sem. Az életben az egyik legfontosabb az, hogy milyen viszonyban vagy másokkal. Jó barát vagy-e? Tudsz-e jó hallgatóság lenni?

1. A legőszintébb javaslatom neked egy telefonos vagy másmilyen értékesítéshez az az, hogy barátkozz!

Az emberek nagyon vágynak arra, hogy valaki egy-két kedves szót mondjon nekik, vagy csupán megkérdezzék tőle azt, hogy hogy van ő éppen. Ezekben az időkben ez duplán érvényes. Ha valamiben profi a média, akkor az a megfélemlítés egyébként. Most a legjobb, amit tehetsz, hogy az ügyfelednek megadod azt, amit lehet, hogy a mindennapokban sem kap meg. Adsz neki figyelmet azzal, hogy felteszed neki azt a kérdést például, hogy hogy vagy ezekben az időkben, minden rendben veled?

Ebből le fogod tudni szűrni, hogy egyáltalán érdemes-e vele üzletről beszélned, vagy sem.

  • Ha nagyjából minden rendben vele, akkor látni fogod, hogy mit tudsz vele véghez vinni. Folytathatod a lezárás 5 pontját. Mondhatnám azt is, hogy ez egy nulladik lépés.
  • Ha azt mondja, hogy szörnyű ez a helyzet és nagyon nagy anyagi gondban vannak, akkor is jól fog neki esni, hogy beszélgettél vele, és megkérdezted tőle, hogy hogy van.

Mit ne csinálj?

  • Ne dobd egyből az ügyfél nyakába az ajánlatot, várd meg, amíg ő érdeklődik.
  • Ne tegyél elé sok ajánlatot, keresd meg lelkiismeretesen, hogy neki épp mi kell és add neki oda, magyarán zárd le.
  • Ne téveszd össze a sok kiáramlást azzal, hogy gyorsan le akarsz valakit zárni. Őszintén hallgasd végig azt, akivel beszélsz..
  • Ne hidd azt, hogy most ezekben az időkben illetlenség, bunkóság eladni vagy felkeresni egy ügyfelet. Kezdd el és meglátod milyen jól fogadják, hogy érdeklődő vagy.
  • Ne menj bele politikai vagy más vitákba. Tartsd az ügyfél figyelmét az ő vágyain.

2. A legjobb befektetés a jövőre nézve az, hogy csinálj sokkal több kiáramlást és dolgozz nagyobb számokkal!

Ha eddig 20 ügyfelet kerestél fel, akkor most keress fel 40-et, duplázz! Ha eddig egy hírlevelet küldtél ki, akkor most küldj ki kettőt. Ha eddig 25.000 Ft-ért hirdettél, akkor most hirdess 50.000 Ft-ért. Persze csak akkor, ha bírja a pénztárcád. Most van a LEGNAGYOBB szüksége az ügyfeleidnek rád! Többszörözd meg azokat a kiáramlási lehetőségeidet, amiket tudsz.

Egy percet se csüggedj, ha a nagy számok nem hozzák azonnal a kívánt eredményeket. Hidd el, hogy meg fog jönni a beáramlásod is, ha nem tőlük, akkor máshonnan.

Amikor a legnagyobb havi bevételt generáltam a Kasza Team-ben, akkor rájöttem arra, hogy azt nem abban a hónapban állítottam elő. Abban a hónapban is keményen dolgoztam nyilván, viszont a mélyére ástam és tudatosult bennem, hogy azt a hatalmas összeget hónapokkal azt megelőzően termeltem meg. A kiáramlásom olyan sok volt pár hónappal előtte, hogy az adott hónapban hozta meg a beáramlásomat, ami a legnagyobb bevételt generálta. Ezeket a kiáramlásokat, telefonhívásokat, e-maileket, megkereséseket fel kell halmozni amennyire csak lehet, és utána többszörösen fog hozzád visszajutni.

“Ez olyan, mint egy persely, amibe dobálod bele az érméket, amik hétről hétre, hónapról hónapra megsokszorozódnak.”

3. Ami nem csak az ügyfélnek jó, hanem ezekben az időkben bárki másnak is, az az, hogy a figyelmét a jövőre irányítod!

Az embereknek a problémái, feladatai, kihívásai a jelenben vannak. A félelmei a múltból származnak és a vágya van a jövőben. Mit tudsz ezzel kezdeni?

Azt, hogy a barátkozással kis egyetértéseket gyűjtöttél be, majd utána kideríted, hogy mi az ő vágya vagy célja. Majd folytatod az 5 pontos lezárási stratégiánkat.

Ő megoldást keres a jelen problémájára, hogy a jövőben sikereket tudjon elérni. Te ezzel rendelkezel, persze csak akkor, ha jó helyen kopogtatsz.

Amit a média próbál folyamatosan megerősíteni bennünk az a félelem. Csak, hogy értsél…meg kell tenni racionális óvintézkedéseket, és be kell tartani a szabályokat, de félni nem kell! Az összes félelmed a múltból származik, és semmilyen előnyöd nem származik belőlük.

Neked az a feladatod az értékesítés során, hogy az ügyfelednek a figyelmét a JÖVŐRE irányítsd. Ahogy Kasza Tamástól tanultam : “Az értékesítő a jövőt adja el”. Ez nagyon igaz.

Az értékesítő segítséged ad, hogy a jövő jobb legyen és a jelen pedig minél inkább élhetőbb és élvezhetőbb.

Konkrét példa, egy ügyfél kifogása : Most nem érzem úgy, hogy lenne időm tanulni, eléggé lefoglalja a figyelmemet az aktuális helyzet és az anyagi helyzetem is egyre kritikusabb.

Ez egy gyakori kifogás, ami igaz is lehet az ügyfél részéről és természetesen el is fogadhatjuk, ha úgy érezzük, hogy már elegendő épelméjű érvet felhozott, hogy most miért nem vesz.

DE! Ha az ügyfeled részéről érezhetően ez egy gyors, meggondolatlan válasz, ezt azért lehet érezni, akkor mond ezt, vagy hasonlót : Megértelek és tudom, hogy most sokan vannak ebben a helyzetben. Maradhatunk abban is persze, hogy most nem fektetsz magadba. De azt gondolom, teljesen őszintén, hogy ez az az idő, amit most ki tudunk használni a tanulásra és versenyelőnyre tehetünk szert, mivel vége lesz egyszer ennek a hisztériának és akkor fog kiderülni, hogy ki mennyire volt előrelátó.

Szóval ezen a ponton neked is azt mondom, hogy tegyél szert versenyelőnyre és tarts velünk a következő online tréningjeinkre, ami június 3-án és június 9-én lesz. A témák pontosan azok a tippek lesznek, amik még inkább segíthetik a telefonos, vagy online értékesítésed.

Nagyon jó tulajdonság az, hogy jó a problémamegoldó képességed és ezernyi szituációt a helyén tudsz kezelni, viszont az még kedvezőbb, hogy ha jó a problémamegelőző képességed, ugyanis ha felkészült vagy, akkor mindig egy lépéssel előrébb leszel másoknál.

Ha szükséged van egy 15 perces díjmentes tanácsadásra, akkor keress fel : +36307279360

Köszönöm, hogy elolvastad. Bízom abban, hogy tudtam segíteni neked. Kitartás!

Takács Dániel


48. Kasza nap - június 3. (online tréning)


A telefonálás mestere (online tréning)

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: