Miért nincs elég ügyfeled?

Lázár CSaba, Márkaépítési speciálistával beszélgetek arról, hogy "Miért nincs elég ügyfeled?". CSaba pár hete beavatott minket a TikTok használatának rejtelmeibe. Most viszont olyan információkat fog átadni, amivel eddig nem biztos, hogy szembe néztél: TikTok titkok 2.0.

CSaba azt mondta, hogy ezt a mai beszélgetést részéről a tisztesség diktálja, hogy teljes legyen a kép mindenki számára, akik a TikTok felé kacsingatnak.

Van valami a TikTokkal kapcsolatban, amit nagyon kell tudni.

TikTok titkok 2.0 - Lázár CSaba és Kasza Tamás beszélget

Kasza Tamás:

CSaba kíváncsian várom, hogy mit szeretnél mondani.

Lázár CSaba:

Sziasztok, köszönöm szépen Tamás a lehetőséget és nagyon köszönöm mindenkinek a bizalmat, akik ott voltak a TikTok Műhelyen és mindenkinek, aki látta az előző videót. Tamás, köszönöm, hogy bár nem tudod mit akarok mondani, ezzel együtt elfogadtad a kérésemet. Ezt a mai beszélgetést részemről a tisztesség diktálja, hogy teljes legyen a kép mindenki számára, akik a TikTok felé kacsingatnak. Van valami a TikTokkal kapcsolatban, amit nagyon kell tudni. Ha valaki nem tudja ezt, csak azt gondolja, hogy ez egy nagyon jó üzleti lehetőség és megyek reklámozni a csíkos zebrát, amit árulok, és majd jönnek a csíkos zebrára az emberek, akkor egészen biztos, hogy csalódás fogja érni.

Annak idején lett egy Youtube, meg lett egy Facebook. Akkoriban fiatalok csinálták. Mindenkinek ajánlom a Közösségi háló c. filmet, ez a Facebook-ról szól. Arról szól a dolog, hogy egy baráti társaság elkezd egymással kommunikálni, képeket mutatni, így jött létre. Aztán egyre több ember lett rajta és egyre idősebb korosztály használta. Azt lehet mondani, hogy az idősek elfoglalták a Facebook-ot, illetve azok, akik elkezdték, gyakorlatilag beleidősödtek a platformba. Gyakorlatilag a középkorúak és az idősebbek “játszótere” lett. Ugyanez megtörtént a Youtube-bal is. Ezt azért fontos tudni, mert a fiatalok picit másképp gondolkodnak. Ez mindig így van, hogy a fiatalok keresik a kis saját világukat távol a felnőttektől.

Néhány évvel ezelőtt létrejött a Snapchat, aminek az volt a lényege, hogy a szülők ne lássák, hogy mit beszélnek a gyerekek, mert rövid időn belül az üzenetek törlődtek. Aztán kitalálták a felnőttek, akik nem annyira hűségesek a partnerükkel, hogy ez tök jó lesz, hogy a barátommal vagy a barátnőmmel tudok chatelni úgy, hogy ne maradjon nyoma. Elkezdték a felnőttek is használni a Snapchat-et. A lényeg, hogy megszületett a TikTok nevű platform, ami a fiatal generáció színterévé vált. Úgy kell elképzelni az egészet, mint egy nagy homokozó vagy egy nagy játszótér, ahol ott vannak a fiatalok. A kérdés az, hogy van egy játszótér, ahol megy a csajozás, szól a zene meg satöbbi és odamegy két idős ember és rájuk szólnak, hogy gyerekek viselkedjetek normálisan! Meg ne dobáljátok a homokot! Ennek mi lesz az eredménye? Kérlek Tamás, válaszolj, kíváncsi vagyok a nézőpontodra.

Kasza Tamás:

Ha nem ismerjük ezeket az időseket, akkor beszólunk nekik, mint az állat. Ha meg erősködnek, akkor elmegyünk és csinálunk egy másik játszóteret.

Lázár CSaba:

Igen, pontosan. Azt kell erről az egészről tudni, hogy ez tényleg a fiatalok játszótere. Ha valaki odamegy és elkezdi a csíkos zebrát reklámozni, azt nagyon gyorsan ki fogják onnan írtani. Vagy úgy, hogy meg sem nézik a videókat, vagy úgy, hogy elérik, hogy le legyenek tiltva a videók meg ő maga is. Úgy álltunk neki a múltkori beszélgetésnek, hogy a Facebook a múlt, a TikTok pedig a jövő, de nagyon fontos leszögezni valamit. A Facebook mára már annyira kifinomult lett, mint egy nagyon szép park. Van a parknak tulajdonosa, vannak parkőrök, van belépő a parkba és különböző szektorokra vannak bontva, hogy hol vannak azok az emberek, akik mondjuk a kutyákkal foglalkoznak. Tehát ilyen rendtartás van. Na, ez a TikTok-on nincs.

Ha valaki felmegy a TikTok-ra, akkor lehetősége van a társadalom teljes keresztmetszetéhez kommunikálni. Ez az előnye. A hátránya, hogy mindenféle olyan hatás éri ott az embert, amik a Facebook-on nem, mert a Facebook ilyen szempontból kontrollált. A TikTok-on nem lehet célozni. A tartalommal lehet próbálkozni, de alapvetően teljesen másképp működik a dolog. Ezt azért kell feltétlenül elmondanom, hogy senkinek ne legyenek illúziói, hogy de jó, ott ingyen van minden, meg csomóan nézik a videókat. Ez az egyik oldala. A másik oldala, hogy ott a 8 éves embertől a 75 éves professzorig bárki lehet, és tudni kell a TikTok-ról, hogy önszabályozó a rendszer. Ez azt jelenti, hogy egyrészt robotok figyelik a tartalmakat, másrészt minden felhasználó tudja jelenteni a videót, ha nem felel meg a közösségi irányelveknek. Gyakorlatilag ki lehet üldözni egy embert ezekkel a feljelentésekkel. Ha viszont népszerű vagy, akkor meg pajzsra emelnek és te leszel a rockstar, de az egy teljesen másfajta közösség. Ha valaki rászánja magát, hogy oké, ez engem érdekel, akkor ez tanulható, csinálható, de mindenkit óvok attól, hogy azt gondolja, hogy ez a platform ugyanolyan, mint a Facebook.

A másik dolog, hogy itt nagyon aktívnak kell lenni. Ha valaki sikeres akar lenni, akkor 2-3 videót fel kell tenni naponta. Ez a minimum, amivel eredményt lehet elérni. Ha valaki nem mer videót készíteni magáról, nem is kell, mert úgy is lehet sikeres valaki, ha a videókon nem is látszik. Még csak beszélnie sem kell. Vannak ilyen fiókok, amik így működnek. Az viszont kell, hogy az ember akarjon kommunikálni. Úgy, hogy az ember elbújik, abból nem lesz TikTok fiók építés, mert ez a kommunikációról szól.

Kasza Tamás:

Érkezett egy kérdés: a videófelöltéssel lehet automatizálni?

Lázár CSaba:

Sajnos egy olyan világ felé megyünk, ahol igény van arra, hogy minden automatán működjön. Lehetőleg nekem ne is kelljen semmit csinálnom, hanem egyszerűen csak úgy menjen. Az a helyzet, hogy a kommunikáció mindig egy embertől egy másik emberhez megy és amikor az egész elkezd robot lenni, ott vége van. Amikor felhívod valamelyik telefontársaságot és megszólal egy robot, egyszerűen érzed, hogy ott nincs senki, hogy üres. A TikTok-on nem tudsz automatizálni, ott kell, hogy legyél és neked kell előállítani a tartalmat. Ez csak egyféleképpen megy, ha szeretsz kommunikálni. Amit pedig szeretsz, azt nem akarod automatizálni.

Kasza Tamás:

A másik idevágó történet, hogy márkakommunikációt is csinálsz partnereknek. Nagyon sok ügynökség van Magyarországon, akik 20-30 oldalas jelentést írnak havonta a tanácsadó díjunk többszöröséért. Ott is, mire kiküldenek egy hírlevelet, hetek telnek el. És ebből most nem azt akarom kihozni, hogy ne dolgozz ügynökséggel, hanem azt akarom mondani, hogy ha valakinek odaadod a cégedet, akkor olyan irányba elviheti, ami nem te vagy és valami nagyon fura jön ki belőle.

Lázár CSaba:

Nem véletlen, hogy csak 5 emberrel dolgozom együtt. Én el tudom érni azt, hogy a kommunikáció forrása ő marad. Tehát nem én találok ki valamit, és kommunikálok az ő leendő meg már meglévő ügyfeleiknek, hanem ők kommunikálnak. Amikor ez a dolog ki van szervezve, akkor azt lehet mondani, hogy hiteltelen. Azok az emberek, akik nincsenek benne a cégben, gőzük sincs arról, hogy mi folyik benne, milyen problémáik vannak az embereknek satöbbi. Az emberek megérzik, ha a kommunikáció nem attól jön, aki a forrása.

Kasza Tamás:

Amiről még szeretnék beszélni, hogy amikor valaki elkezd aktív lenni közösségi oldalakon, akkor a környezetéből sokféle reakciókat kap. Mi van akkor, ha valakit elkezdenek akadályozni?

Lázár CSaba:

Azt gondolom, hogy a szabadsághoz hozzátartozik az is, hogy az ember azt kommunikál, amit szeretne. Amikor valaki olyan környezetben van, hogy nem kommunikálhatja szabadon azt, amit akar, akkor az elnyomás. Ha valaki ezt nem kezeli, akkor állandóan azzal foglalkozik, hogy ki nézi és ki mit fog szólni, amikor meglátja, hogy mit kommunikál. Ez probléma. Én minden felületen csak azokat engedem, hogy ott legyenek, akik elfogadják azt, hogy szabadon kommunikálok és nem akarnak megállítani. Ha kell, akkor az embereket tiltólistára teszem.

Lehet, hogy a múltkori videóban is elmondtam már, de elmondom újra. Az egyik TikTok videómban elmondtam, hogy nem akarok felzaklatni senkit. Ha valakiből ellenségeskedést váltok ki, akkor tiltólistára teszem, mert nem akarom, hogy legközelebb is felzaklassa magát. Erre egy nagyon neves magyar marketing szakembertó azt írta oda: igazán illene tudnom, hogy a forgalmat, a nézettséget ezek az emberek hozzák, és nem szabad őket törölni. Akkor esett le, hogy az összes ilyen neves ember, akik belebetegszenek abba, hogy mit kapnak a közösségi médiában az emberektől, azt valószínűleg egy marketing tanácsadó tanácsolja nekik, hogy ne kezeljék őket. Ezért hagyják magukat bántani. Nézettségért.

Kasza Tamás:

Ha valaki sikeres akar lenni, akkor ki kell jönnie a “mivan akkor, ha...” gondolatból. Ez azt jelenti, hogy oké, elengedem vagy tiltólistára rakom ezt az embert, de mi van akkor, ha később vásárolna? Beszélek ezzel az ügyféllel is, mert nem tudhatom...

Lázár CSaba:

Én erre azt szoktam mondani, hogy kinek mennyit ér a szabadsága meg a becsülete. Valakinek ez mérhető pénzben. Ezen mindig elcsodálkozom, mert nálam nincs az a pénz. Ha valakinek nem akarok szolgáltatni, akkor tök mindegy mennyi pénze van. De sok embernél látom, hogy van az a pénz, amiért hajlandó különböző dolgokra. Ott adja el a becsületét, a szabadságát meg a boldogságát és elkezdi körül venni magát olyan emberekkel, akik megveszik pénzért. Előbb megyek fát vágni az erdőbe, minthogy feladjam magam és meg kell feleljek valakinek.

Kasza Tamás:

A kedvenc idézetem L. Ron Hubbard-tól:

“Rabszolgaság: Valaki másnak az idejében és terében elhelyezve lenni.”

Ha valaki tanácsot kér tőlem és átutalja a pénzt, de én nem akarok segíteni, mégis megteszem, akkor rabszolga vagyok. Aki próbál MLM-et felépíteni vagy vállalkozást indítani, de közben olyan helyen dolgozik, ahol nem akar, akkor minden nap lecsűri magát és onnan próbál energiát beletenni abba, amit szeretne csinálni. Én azt látom, hogy ez a legtöbb esetben működésképtelen.

Lázár CSaba:

Igen, abszolút. Ha valaki nem ért egyet valamivel, akkor nem szabad pénzt elfogadni. Itt jön a törés, amikor valaki olyan munkahelyen dolgozik, ahol tudja, hogy nem kéne dolgoznia. De hát, kell a pénz, ez egyfajta prostitúció, hogy az ember mennyiért adja el magát. Ez az egyik legnagyobb dolog, amikor valaki nem adja el magát semennyiért.

© 2020 Négy Évszak Training Kft. Minden jog fenntartva.
A bejegyzés részleteit vagy egészét másolni, sokszorosítani, lementeni vagy nyilvánosan felhasználni csak a szerző előzetes írásos engedélyével lehet!
Hálás köszönet illeti az L. Ron Hubbard Libraryt, amiért engedélyezte, hogy részleteket közöljünk L. Ron Hubbard szerzői joggal védett műveiből. Az L. Ron Hubbard idézet kiemelt keretben van.
HUBBARD egy védjegy, amelyet licencszerződés alapján használunk. Engedélyszám: IA # 20040703INT


Mi a következő lépésed?

Gyere a következő Kasza napra

Kattints a képre:

52. Kasza nap

Foglald le a helyed most a következő Kasza napra:

Következő Kasza nap

Ha több jegyet is akarsz rendelni, akkor kattints ide:

www.negyevszaktrening.hu

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Töltsd le a Kaszatamas.hu alkalmazást iPhone-ra és Androidra:

Kaszatamas.hu alkalmazás

https://szuper.app/kaszatamas/

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: