TikTok Akadémia

Sziasztok, Kasza Tamás lezárási specialista, Takács Dániel lezárási specialista és Soós Dávid a TikTok Akadémia tulajdonosa és vezetője.

Csináltunk egy felmérést az ügyfeleink körében, hogy mire van a legnagyobb igény 2023 januárjában és az jött ki, hogy ügyfélszerzés, online jelenlét, eladás.

Megnézve a magyar piacot azt látom, hogy jelenleg Soós Dávidnak megy a legjobban és ezt azért is tudom mondani, mert nekem is segítettetek a TikTok-ban és azóta sokkal gyorsabban haladok.

Dávid mit gondolsz az évről, miért vagytok mások, mint a többiek?

Dávid: Először is köszönöm ezeket a szép szavakat, annyit azért el kell mondanom, hogy nem mindegy az alapanyag, amiből dolgozunk. Másfél évvel ezelőtt indultunk el és azért találtam ki az Akadémia nevet, mert először oktatni szerettük volna a cégeket. Azt láttuk, hogy ez egy óriási trend, amiből kevesen tudnak pénzt csinálni, egyébként még a mai napig is viszonylag kevés cég van fent TikTokon. Megláttunk egy piaci rést, de azt vettük észre, hogy a cégek nem akarnak azzal foglalkozni, hogy videókat csináljanak, feliratozzák, nézzék az algoritmust, hogy mekkora a nézettség. Szóval azt mondták nekünk, hogy annak örülnének a legjobban, ha mindent mi csinálnánk. Ebből az lett, hogy összeállítottam egy csapatot profi operatőrökből, profi vágókból és itt van a Dávid is, aki vezeti ezt a csapatot. Elképesztő számokat hozunk, a legrosszabb teljesítményünk fél milliós nézettség volt egy 0-ról felépített vállalkozásnak, ami kriptoval foglalkozik. A legjobb pedig 6,1 milliós nézettség volt szintén egy 0-ról felhúzott profilon, ahol pedig ingatlannal foglalkozik a cég. Azt gondolom, hogy mindenkinek ott kellene lennie TikTok-on függetlenül attól, hogy mivel foglalkozik. Még akkor is, ha embereket keres. Én például kitettem egy videót, hogy értékesítőt keresek, akkor 24 órán belül 124 ember jelentkezett. Tehát kicsit egyszerűbb ez a folyamat, mintha feladtam volna egy álláshirdetést. Olyan szinten profi értékesítők jelentkeztek hozzánk, hogy én voltam a legjobban meglepődve. A marketinghez is, a saleshez is értenek, sok mindent értékesítettek már és eredményeket tesznek le az asztalra. Egy szó, mint száz a TikTok jelenleg az összes social média felületet kenterbe vágja nagyon keményen, alsó hangon tízszer annyi embert lehet elérni, mint az összes többin együttvéve. Ráadásul ezt sokkal olcsóbban lehet megtenni, mint bármelyik másik platformon. Mi például Facebookkal egyáltalán nem foglalkozunk, Instagrammal is csak minimálisan, minden kommunikációt átvittük a TikTokra. És fontos, hogy minőségi embereket érünk el. Sokan azt mondják, hogy csak fiatalokat lehet ott elérni, de ez nem igaz, ma már 70%-a a felhasználóknak több, mint 25 éves. A dolog érdekessége, hogy már 2023-at írunk és a TikTok-ban rejlő lehetőségeket még mindig nem látják a cégek. Az első célunk az, hogy felnyissuk a szemüket, hogy edukáljuk az embereket, hogy miért kell használni és ott jövünk mi képbe, hogy mindent át tudunk venni. Szó szerint mindent, a stratégiát, a videók felvételét, vágását, feliratozását, mindent.

Egy problémám szokott lenni a marketinges cégekkel. Ahogy egyre több ügyfele lesz, elúszik és utána nincs ideje senkire.

Dávid: Mi erre már előre felkészültünk, egyeztettem több operatőrrel és vágóval is, hogy amint elérjük a plafont, hogy több céget nem tudunk vállalni bedolgoznának-e nekünk mondjuk alvállalkozóként. Azt mondták, hogy nagyon szívesen, mert egyedi, amit csinálunk. Jelenleg nem tudok olyan céget, amelyik annyira rá lenne a TikTokra fókuszálva és annyira profin csinálná, mint mi. Szóval nem terv, hogy megálljunk 30, 40, 100 ügyfélnél.

A Dani annak idején séfként 14-16 órázott, szombat, vasárnap is, így meg tudott keresni fél millió forintot, de nem volt szabadideje. Több, mint 5 éve dolgozik velem, de akkor annak a pénznek egy jó nagy része feketén volt a zsebébe rakva. Ez törvénysértő, másrészt pedig bepozicionálod magad egy olyan szintre, ahonnan majd vállalkozóként nehezen tudsz feljebb lépni, mert te is így akarsz fizetést adni.

Dávid: Igen én ezt egy óriási problémának látom Magyarországon. Először mindenki ügyeskedni próbál, de ebből senki sem fog nagy céget építeni, de azt a pontot átugrani, hogy már nincs ügyeskedés, minden fehér, az nagyon nehéz.

Igen és ehhez a TikTok most ad lehetőséget, mert nem tudjuk, hogy egy év múlva mi lesz az algoritmussal.

Dávid: Így van, nem tudom tudtátok-e, hogy már több, mint 3 milliárdan töltötték le a TikTokot, amit mondjuk a Facebook sokkal hosszabb idő alatt tudott elérni. Miközben Facebookon eléred a célközönséged nagyjából 1%-át, addig TikTokon elérsz alsó hangon 10.000%-ot, de elérhetsz 1 millió %-ot. És ez úgy történik, hogy a nézőid 90-98%-a nem követ téged, mert ha bekerülsz a For you-ba, akkor olyan emberek elé kerülsz, akik nem is tudnak rólad.

Kíváncsi vagyok mit gondolsz arról, hogy mi alapján érdemes olyan céget választani, mint amilyenek ti is vagytok? Akik átveszik a folyamatokat és segítenek eredményt elérni. Milyen szempontokat vegyenek figyelembe?

Dávid: Nagyon jó kérdés, ahhoz hasonlítanám, hogy milyen embernek gondolod magad, a cégedet és hova pozicionálod magad. Akik mondjuk Suzukit választanak, nincs semmi baj azzal, de ők oda pozícionálják magukat. Akik viszont Ferrarit szeretnének, azoknak nyilván meg kell fizetniük az árát, de sokkal minőségibb utazásban lehet részük. És még az is lehet, hogy a sokszorosa visszajön az árának, mert ha egy üzleti megbeszélésre Ferrarival érkezel, akkor sokkal komolyabban fognak venni, mintha Suzukival mennél. Nálunk már az első hónapban is sok eredményt látnak az ügyfelek, úgyhogy mindenkinek azt tudom javasolni, hogy a saját pozicionálása, hozzáállása szerint válassza meg, hogy kivel szeretne együtt dolgozni.

Ha valaki veletek akar dolgozni, hogyan tudja megtenni?

Dávid: A www.tiktokakademia.com oldalon tudtok kérni egy teljesen ingyenes konzultációt, ott találtok telefonszámot, email címet is. Engem is meg lehet keresni bármelyik platformon, Instagramon, Messengeren, a hello@titkoakademia.com emailet is olvasom, szóval itt is fel lehet venni velünk/velem a kapcsolatot.


Mi a véleményed a fenti blogról?

Küldj egy emailt nekem a véleményedről az info(kukac)kaszatamas.hu email címre.

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller, Érték- és Minőség Nagydíjas Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: