Hogyan lehetsz hatékony vezető?

Miért nem fog egy cégvezető sem eleget keresni itthon, és miért mennek ki a legjobb munkavállalók külföldre dolgozni?

A magyarok még kisbabák a kapitalista világban! Sőt, lehet, hogy mire megtanultuk volna a kapitalizmus megbukott. Nem működik az, amit a régi tornatanárom csinált:
Lenézett minket, üvöltözött velünk, és mire a bajnoki meccsre értünk mindenki elbénázta a dolgokat, mert elment az önbizalmunk. Utáltuk!

De felnőtt egy generáció, amelyik már előbb kezelte a tabletet, mint tudott volna beszélni. Ők nem tűrnek, mint annak idején mi! Ők elmennek! Minél többen mennek el, annál többen mondják, hogy Te is gyere velünk. Ez egy újabb problémát szül!

A cégvezetőnek a következő értékeket kéne megteremtenie:

Megélhetés, megbecsülés, egymás tisztelete, létbiztonság.

E helyett ezek vannak:

ÜVÖLTÉS
SZERVEZETLENSÉG
TÚLÓRA NINCS FIZETVE
ÖNKÉNYESSÉGEK - levon a fizetésből.

Nem azt mondom, hogy a főnöknek nincs igaza, mivel sok munkaerő felfogása és szűklátókörűsége miatt a cég nem tud több fizetést adni! De minden a csúcson kell, hogy kezdődjön! Méghozzá a vezetői kommunikáció olyan szintű megteremtésével, ami létre tud hozni egy igazi csoportot! Ahol annyi pénzt tud a cég termelni, ami ahhoz kell, hogy európai szintű fizetéseket lehessen hazavinni!

A kommunista példákon felnőtt vezetők leértékelőek, lelkileg terrorizálják a dolgozókat, nem csapatjátékosok és nem érdekli őket más csak a saját előbbrejutásuk, és ezért csak erre teszik a fókuszt.

Nem éreztetik, hogy a kollégák munkaTÁRSAK hanem azt éreztetik, hogy fizetett rabszolgák. Ezért nem nőnek ki a cégből középvezetők, és nem is lesznek felsővezetők, így a cég nem tud terjeszkedni.

Facebookon ezeket írták válaszul, arra a kérdésre: Miért mentek ki ki a legjobb munkavállalók külföldre dolgozni?

  • Otthon a főnökök nagy része fenn hordja az orrát, tekintélyelvű.
  • Itt (külföldön) nem éreztetik a beosztásukból származó különbséget.
  • Itt kevésbé érezni az alárendeltséget.
  • A béremből gond nélkül megélek.
  • A munkaidő az munkaidő, azután azt csinálok, amit akarok.
  • A többiek is vendégmunkások, sokfélék, jól kijövünk egymással.
  • Nyáron és télen két hét vakáció, amit pluszba fizet a munkáltató.
  • Mindig pontosan kifizet a cégem.
  • Annyit kapok, amiben megegyeztünk, nem von le kénye-kedve szerint a főnök.
  • Tudom, hogy ezt az összeget minden hónapban megkapom.
  • Ha több kell, több munkát vállalok.

Mégis sokan vágynak vissza Magyarországra, mert hosszútávon azt érzik, hogy nincsenek igazi barátaik. A külföldön sosem tudnak igazán beolvadni. Távol vannak a szeretteiktől, és ezek a lelki megpróbáltatások néha szervi szinten jelentkeznek és hazajönnek, mert kell az orvos, nem tudja kint megfizetni.

Amikor jönnek a gyerekek drágának bizonyulnak a biztosítások és a közintézmények díja. Rövid az anyasági idő. Nem jellemző a bölcsőde, de a nyugdíjas anya távol van vagy még aktív dolgozó, így nem tudja gondozni a kicsit.

Sok külföldön dolgozó magyarnak nincs megtakarítása. Nem jellemző a tanulás, a folyamatos fejlődés igénye náluk. Így azután hazaérve, kapcsolatok nélkül, szakmai tapasztalat és tudás nélkül új munkakörben kezdődik az új élet. A múlt emlékeinek csapdájában még rosszabb állapotban robotolnak tovább megkeseredve.

Tehát kellenek a jó vezetők! És nekik ezeket kell tudni:

1. VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓ

2. FELADATOK ELVÉGEZTETÉSE

3. ETIKAI JELENLÉT

4. ADMIN SKÁLA (TERVEZÉS)

5. STATISZTIKAI MENEDZSMENT

6. VEZETŐ FELELŐSSÉGE - 7 PONT

7. MIÉRT KERESÉS (KIVIZSGÁLÁS)

8. PÉNZÜGYI STRATÉGIA

9. MARKETING STRATÉGIA

Hat képzésünk van, ami ezeket végig viszi vezetőknek! Hogyan legyél jó vezető? A kommunikációs képzéseinken és a statisztikai menedzsment képzéseinken ezeket meg lehet tanulni! Összeszedtem 10 hibát, amit a 3 napos cégvezetői képzésen veszünk végig. 10 hibából itt az egyik, amit elkövetnek a magyarok:

2. Nem szólni, amikor valaki hibázik, hanem várni az utolsó cseppre.

Az, amikor annyira szeretünk valakit, hogy a hülyeséget is elnézzük neki, de aztán, amikor a pohár megtelik, akkor robbanunk. Ennek semmi értelme. Nem ad esélyt a javulásra. Mi meg hazavisszük a stresszt, ahelyett hogy azzal a munkatárssal beszélnénk meg, aki okozta. Sok cég emiatt az egy pont miatt megy tönkre! Kialakult az a nézőpont a cégekben, hogy nem az én osztályomon történik, ezért nem én vagyok érte a felelős. Vagy legalábbis nem ütöm bele az orromat. Ha a főnöknek nem tetszik, akkor majd megoldja. Hát, ennél semmi sincs távolabb az igazságtól, mivel a főnökök a legtöbb esetben nem is tudnak arról, hogy mi történik.

Volt olyan logisztikus, aki tudta, hogy a raktárban folyamatosan lopnak. Nem szólt, mert nem akart besúgó lenni. Különben is, nem az ő dolga – nyugtatta magát. Sajnos, a cég a lopások következtében csődbe ment, és így a logisztikus is elveszítette a munkáját. Nem látta az összefüggést a tétlensége és a cég megszűnte között.

Nagyon sok állatorvos ügyfelem van. Azt mondják: a kutyát akkor kell rendre tanítani, amikor csinált valami rosszat. De a fizikai fenyítést már nem javasolják. Vannak új irányzatok, amelyek a pozitív megerősítést helyezik előbbre.

Mindenesetre: ha HIBÁT látsz, akkor először annak jelezd, aki felelős érte. Ha vezető vagy, akkor annak a munkatársnak a vezetőjének mond. Ha nem kezelődik a probléma, akkor menj a ranglétrán felfele, egészen addig, amíg meg nem oldják.

Persze a fő hiba, hogy a cégekben a munkaköri leírások nem teljesek, így nem tudják a munkatársak, hogy mi az ő felelősségük, és mi nem. Ráadásul egymás munkaköri leírását sem ismerik, ezért nem érzik azt, hogy szólhatnak egymásnak.

Akkor válik a csapat igazi csapattá, amikor a fegyelmezést egymáson is gyakorolják, és nem várják meg a vezetőket. Ez azt jelenti, hogy betartatják a csapat normáit, és fenntartják a normál működést és a működési feltételeket.

Egy jó csapatból a lógósak és a lopósak önként távoznak, mert nem engedik őket kárt okozni. Ne feledjük, mit mondott Martin Luther King!

„Életünk akkor kezd véget érni, amikor szótlanok maradunk azon dolgokról, amelyek számítanak.”

Jelentkezz most a programra ösztöndíjjal és csomagajánlatokkal!

Keresd az értékesítőinket, vagy írj egy emailt (kapcsolati adatok alul):

Vezető képzés [Évente egyszer] 2019. május 23-24 : Statisztikai Menedzsment

Kommunikációs képzés most 2019. április 26-27-28: Vezetői szándék

Ha nem tudsz sokat beruházni, akkor gyere el a Stresszkezelésre , amit az ügyfelek MINI JEDI-nek hívnak:

  1. Május 11-12 Ventura hotel 63.500 Ft helyett bruttó 20.000 Ft/fő:

Ismerd fel azokat az embereket, akik HÁTRÁLTATNAK!

Tudd meg, miért van az, hogy egyeseknek rosszul megy a sora, és hogyan segítheted hozzá őket ahhoz, hogy a sorsuk ismét jóra forduljon. Tanuld meg kezelni a munkatársaid termelési hullámzását!

Tudd meg, mit tehetsz a romboló, ám mindennapos helyzetek elhárítására!

TALÁLD MEG KI NEM HAGY KIBONTAKOZNI!

Tematika:

  1. AZ ELNYOMÁS OKA

  2. Miért van az, hogy valakinek, akinek jól megy az élete, egyszer csak rosszul kezdenek menni a dolgai?

  3. Mi van minden kudarc mögött?

  4. Mi az elnyomók 12 jellemvonása?

  5. Hogyan mentesíts valakit az elnyomás terhe alól, hogy az illető helyrejöjjön és ismét boldog legyen?

  6. Miért van az, hogy némelyik ember gyakrabban beteg, mint mások?

  7. Miért hajlamosak egyesek a balesetekre?

  8. Mi az érzelmi mérleghinta: egyszer jól megy nekik, aztán meg rosszul?

A felbecsülhetetlen értékű képzés linkje:

Stresszkezelés tréning

Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás

Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer

Következő bejegyzés Előző bejegyzés

Kapcsolódó bejegyzések: