Hogyan lehetsz hatékony vezető?
Miért nem fog egy cégvezető sem eleget keresni itthon, és miért mennek ki a legjobb munkavállalók külföldre dolgozni?
A magyarok még kisbabák a kapitalista világban! Sőt, lehet, hogy mire megtanultuk volna a kapitalizmus megbukott. Nem működik az, amit a régi tornatanárom csinált:
Lenézett minket, üvöltözött velünk, és mire a bajnoki meccsre értünk mindenki elbénázta a dolgokat, mert elment az önbizalmunk. Utáltuk!
De felnőtt egy generáció, amelyik már előbb kezelte a tabletet, mint tudott volna beszélni. Ők nem tűrnek, mint annak idején mi! Ők elmennek! Minél többen mennek el, annál többen mondják, hogy Te is gyere velünk. Ez egy újabb problémát szül!
A cégvezetőnek a következő értékeket kéne megteremtenie:
Megélhetés, megbecsülés, egymás tisztelete, létbiztonság.
E helyett ezek vannak:
ÜVÖLTÉS
SZERVEZETLENSÉG
TÚLÓRA NINCS FIZETVE
ÖNKÉNYESSÉGEK - levon a fizetésből.
Nem azt mondom, hogy a főnöknek nincs igaza, mivel sok munkaerő felfogása és szűklátókörűsége miatt a cég nem tud több fizetést adni! De minden a csúcson kell, hogy kezdődjön! Méghozzá a vezetői kommunikáció olyan szintű megteremtésével, ami létre tud hozni egy igazi csoportot! Ahol annyi pénzt tud a cég termelni, ami ahhoz kell, hogy európai szintű fizetéseket lehessen hazavinni!
A kommunista példákon felnőtt vezetők leértékelőek, lelkileg terrorizálják a dolgozókat, nem csapatjátékosok és nem érdekli őket más csak a saját előbbrejutásuk, és ezért csak erre teszik a fókuszt.
Nem éreztetik, hogy a kollégák munkaTÁRSAK hanem azt éreztetik, hogy fizetett rabszolgák. Ezért nem nőnek ki a cégből középvezetők, és nem is lesznek felsővezetők, így a cég nem tud terjeszkedni.
Facebookon ezeket írták válaszul, arra a kérdésre: Miért mentek ki ki a legjobb munkavállalók külföldre dolgozni?
- Otthon a főnökök nagy része fenn hordja az orrát, tekintélyelvű.
- Itt (külföldön) nem éreztetik a beosztásukból származó különbséget.
- Itt kevésbé érezni az alárendeltséget.
- A béremből gond nélkül megélek.
- A munkaidő az munkaidő, azután azt csinálok, amit akarok.
- A többiek is vendégmunkások, sokfélék, jól kijövünk egymással.
- Nyáron és télen két hét vakáció, amit pluszba fizet a munkáltató.
- Mindig pontosan kifizet a cégem.
- Annyit kapok, amiben megegyeztünk, nem von le kénye-kedve szerint a főnök.
- Tudom, hogy ezt az összeget minden hónapban megkapom.
- Ha több kell, több munkát vállalok.
Mégis sokan vágynak vissza Magyarországra, mert hosszútávon azt érzik, hogy nincsenek igazi barátaik. A külföldön sosem tudnak igazán beolvadni. Távol vannak a szeretteiktől, és ezek a lelki megpróbáltatások néha szervi szinten jelentkeznek és hazajönnek, mert kell az orvos, nem tudja kint megfizetni.
Amikor jönnek a gyerekek drágának bizonyulnak a biztosítások és a közintézmények díja. Rövid az anyasági idő. Nem jellemző a bölcsőde, de a nyugdíjas anya távol van vagy még aktív dolgozó, így nem tudja gondozni a kicsit.
Sok külföldön dolgozó magyarnak nincs megtakarítása. Nem jellemző a tanulás, a folyamatos fejlődés igénye náluk. Így azután hazaérve, kapcsolatok nélkül, szakmai tapasztalat és tudás nélkül új munkakörben kezdődik az új élet. A múlt emlékeinek csapdájában még rosszabb állapotban robotolnak tovább megkeseredve.
Tehát kellenek a jó vezetők! És nekik ezeket kell tudni:
1. VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓ
2. FELADATOK ELVÉGEZTETÉSE
3. ETIKAI JELENLÉT
4. ADMIN SKÁLA (TERVEZÉS)
5. STATISZTIKAI MENEDZSMENT
6. VEZETŐ FELELŐSSÉGE - 7 PONT
7. MIÉRT KERESÉS (KIVIZSGÁLÁS)
8. PÉNZÜGYI STRATÉGIA
9. MARKETING STRATÉGIA
Hat képzésünk van, ami ezeket végig viszi vezetőknek! Hogyan legyél jó vezető? A kommunikációs képzéseinken és a statisztikai menedzsment képzéseinken ezeket meg lehet tanulni! Összeszedtem 10 hibát, amit a 3 napos cégvezetői képzésen veszünk végig. 10 hibából itt az egyik, amit elkövetnek a magyarok:
2. Nem szólni, amikor valaki hibázik, hanem várni az utolsó cseppre.
Az, amikor annyira szeretünk valakit, hogy a hülyeséget is elnézzük neki, de aztán, amikor a pohár megtelik, akkor robbanunk. Ennek semmi értelme. Nem ad esélyt a javulásra. Mi meg hazavisszük a stresszt, ahelyett hogy azzal a munkatárssal beszélnénk meg, aki okozta. Sok cég emiatt az egy pont miatt megy tönkre! Kialakult az a nézőpont a cégekben, hogy nem az én osztályomon történik, ezért nem én vagyok érte a felelős. Vagy legalábbis nem ütöm bele az orromat. Ha a főnöknek nem tetszik, akkor majd megoldja. Hát, ennél semmi sincs távolabb az igazságtól, mivel a főnökök a legtöbb esetben nem is tudnak arról, hogy mi történik.
Volt olyan logisztikus, aki tudta, hogy a raktárban folyamatosan lopnak. Nem szólt, mert nem akart besúgó lenni. Különben is, nem az ő dolga – nyugtatta magát. Sajnos, a cég a lopások következtében csődbe ment, és így a logisztikus is elveszítette a munkáját. Nem látta az összefüggést a tétlensége és a cég megszűnte között.
Nagyon sok állatorvos ügyfelem van. Azt mondják: a kutyát akkor kell rendre tanítani, amikor csinált valami rosszat. De a fizikai fenyítést már nem javasolják. Vannak új irányzatok, amelyek a pozitív megerősítést helyezik előbbre.
Mindenesetre: ha HIBÁT látsz, akkor először annak jelezd, aki felelős érte. Ha vezető vagy, akkor annak a munkatársnak a vezetőjének mond. Ha nem kezelődik a probléma, akkor menj a ranglétrán felfele, egészen addig, amíg meg nem oldják.
Persze a fő hiba, hogy a cégekben a munkaköri leírások nem teljesek, így nem tudják a munkatársak, hogy mi az ő felelősségük, és mi nem. Ráadásul egymás munkaköri leírását sem ismerik, ezért nem érzik azt, hogy szólhatnak egymásnak.
Akkor válik a csapat igazi csapattá, amikor a fegyelmezést egymáson is gyakorolják, és nem várják meg a vezetőket. Ez azt jelenti, hogy betartatják a csapat normáit, és fenntartják a normál működést és a működési feltételeket.
Egy jó csapatból a lógósak és a lopósak önként távoznak, mert nem engedik őket kárt okozni. Ne feledjük, mit mondott Martin Luther King!
„Életünk akkor kezd véget érni, amikor szótlanok maradunk azon dolgokról, amelyek számítanak.”
Jelentkezz most a programra ösztöndíjjal és csomagajánlatokkal!
Keresd az értékesítőinket, vagy írj egy emailt (kapcsolati adatok alul):
Vezető képzés [Évente egyszer] 2019. május 23-24 : Statisztikai Menedzsment
Kommunikációs képzés most 2019. április 26-27-28: Vezetői szándék
Ha nem tudsz sokat beruházni, akkor gyere el a Stresszkezelésre , amit az ügyfelek MINI JEDI-nek hívnak:
- Május 11-12 Ventura hotel 63.500 Ft helyett bruttó 20.000 Ft/fő:
Ismerd fel azokat az embereket, akik HÁTRÁLTATNAK!
Tudd meg, miért van az, hogy egyeseknek rosszul megy a sora, és hogyan segítheted hozzá őket ahhoz, hogy a sorsuk ismét jóra forduljon. Tanuld meg kezelni a munkatársaid termelési hullámzását!
Tudd meg, mit tehetsz a romboló, ám mindennapos helyzetek elhárítására!
TALÁLD MEG KI NEM HAGY KIBONTAKOZNI!
Tematika:
-
AZ ELNYOMÁS OKA
-
Miért van az, hogy valakinek, akinek jól megy az élete, egyszer csak rosszul kezdenek menni a dolgai?
-
Mi van minden kudarc mögött?
-
Mi az elnyomók 12 jellemvonása?
-
Hogyan mentesíts valakit az elnyomás terhe alól, hogy az illető helyrejöjjön és ismét boldog legyen?
-
Miért van az, hogy némelyik ember gyakrabban beteg, mint mások?
-
Miért hajlamosak egyesek a balesetekre?
-
Mi az érzelmi mérleghinta: egyszer jól megy nekik, aztán meg rosszul?
A felbecsülhetetlen értékű képzés linkje:
Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás
Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer