Hogyan szerezz érdeklődőket?
Mai vendégem Berndt László úr, aki több, mint 30 éve foglalkozik marketinggel, értékesítéssel, 2001 óta online marketinggel, először csak emailekkel, aztán 2004-től weboldalakkal, internetes hirdetésekkel. Már nagyon régóta ismerjük egymást, az első olyan dolog, ami robbanás volt a hupont nevű weboldal. Sokat segített, hogy berobbanjak a köztudatba. Minden szóra csináltam egy weboldalt, amire keresni szoktak az emberek és gyakorlatilag hirdetési költség nélkül azokra a szavakra mindig én jöttem ki elsőnek.
A hupont oldallal László havi 500.000-1.000.000 forint passzív jövedelmet keresett sok-sok éven keresztül, és még ma is 14 éve termeli az oldal a pénzt.
Interjú Berndt Lászlóval:
Hogyan szerezz érdeklődőket?
Tamás: Mai vendégem Berndt László úr, aki több, mint 30 éve foglalkozik marketinggel, értékesítéssel, 2001 óta online marketinggel, először csak emailekkel, aztán 2004-től weboldalakkal, internetes hirdetésekkel. Már nagyon régóta ismerjük egymás, az első olyan dolog, ami robbanás volt a hupont nevű weboldal. Sokat segített, hogy berobbanjak a köztudatba. Minden szóra csináltam egy weboldalt, amire keresni szoktak az emberek és gyakorlatilag hirdetési költség nélkül azokra a szavakra mindig én jöttem ki elsőnek. Ezzel havi 500.000-1.000.000 forint passzív jövedelmet keresett sok-sok éven keresztül és még ma is 14 éve termeli a pénzt.
László: Igen, ez egy országos dologgá nőtte ki magát. Úgy képzeljétek el, hogy annak idején volt egy versenytársunk, aki internetes hirdetésekkel és óriásplakátokkal akart hasonló szolgáltatást kínálni. Mi meg ketten egy programozó sráccal csináltuk az egészet. A mi ötletünk nagyon jól működött, azok meg, akik több 10 meg 100 milliós reklámköltséggel akartak honlapkészítő rendszert csinálni ők végül eltűntek a piacról. A hupont weboldalunk még a 2000-es évek stílusában készült, egyszer megcsináltuk és utána hozzá se nyúltunk, egyszerűen nem volt szükség rá. Weboldalkészítők százai, ezrei éltek abból, hogy megkeresték a régi ügyfeleinket, akik ilyen ingyenes honlapot hoztak létre, hogy gyertek csinálunk nektek valami jobbat, mint a hupont. Aztán,ahogy megszüntették nálunk azt a weblapot és elkezdtek valami másik csillivilli oldalt, akkor eltűntek a vevőik, mert az az oldal a Google-ban sehol nem volt még. Ebből az a tanulság, hogy ami egyszer működött az életben, azt nem szabad csak úgy megváltoztatni, ez egy stabil adat, szabály.
Tamás: Online értékesítésben is sok új módszert bevezettél elsőként, aztán volt egy YouTube bizniszed is, ezt elcserélted egy ingatlanra. Időnként találkozunk és kicseréljük az okosságokat, most legutóbb is volt egy ilyen Tenerifén. Most pedig tanácsadó lettél, ahogy tervezgettük már régóta pontosabban marketing oktató és tanácsadó.
László: Igen én most januárban kezdtem el a tanácsadói karrieremet ennyi sok év tapasztalata után. Rögtön lett két ügyfelem, akik betábláztak egész évre, emiatt nagyon kevés más ügyfélnek tudok tanácsot adni. Ezt egyébként pont te javasoltad, hogy legyen két állandó ügyfelem, akikkel fixen együtt dolgozom és mellette építsem a karrieremet. Véletlenül találkoztam ezzel a két üzletemberrel, leültünk beszélgetni és után mondták, hogy oké, akkor dolgozzunk együtt!
Tamás: Át is adom neked a szót, hogy a marketing alapjairól beszélj nekünk.
László: Annak, hogy valaki találjon ügyfeleket és utána el tudjon nekik adnia, ismernie kell a teljes folyamatot, amin végig kell menni. Ezt úgy képzeljétek el, hogy van valaki az országban vagy a világban, aki egyszer majd a ti vásárlótok lesz. A legelső lépés, hogy egy jó személyes kapcsolatot alakítasz ki vele. Úgy kell gondolnod rá, hogy ő a barátod és segíteni akarsz neki, ami azt jelenti, hogy érdeklődnöd kell iránta. Hogyan gondolkodik? Mit érez? Milyen azonnali problémái vannak? Milyen élethelyzetben van? És így tovább...
Az egész jövőbeli sikerednek az a 0. lépése, hogy érdeklődő vagy azok felé a személyek iránt, akiknek majd szeretnél eladni. Sokan úgy közelítik meg a marketinget, az értékesítést, hogy nekem fel kell hívnom magamra a figyelmet, érdekesnek kell lennem. Ez igaz is, de ez csak később jön, először neked kell érdeklődőnek lenni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nyitva tartod a szemed és figyeled, hogy az emberek hogyan gondolkodnak, hogyan viselkednek. Az első, amit megfigyelsz, hogy kik lehetnek a lehetséges vevőid, milyen tulajdonságokkal rendelkeznek? Milyen eredményt szeretnének elérni? Milyen problémát szeretnének megoldani? Ezeket az embereket el kell kezdeni csoportokba rendezni. Milyen vevők lehetnek? Ez is annak a meghatározása, hogy mit fogunk nekik mondani, hogy jó kapcsolatban kerüljünk velük.
Máshogy beszélünk például a fiatalokhoz, akik szeretnének izmosodni és mást a középkorú nőknek, akik azért szednek táplálékkiegészítőt, mert szeretnének szebb, selymesebb hajat. Mindenféle emberi tulajdonságaik szerint besoroljuk őket. Nem az a lényeg, hogy a megoldást mondogatom nekik, hanem először arról beszélgetek velük, hogy mit szeretnének megoldani az életükben. Ez mind, amiről beszéltem a piackutatás kategóriájába tartozik, ezzel indul az egész jövőbeli biznisz.
Nem minden információ fontos, de minél több mindent tudsz róla annál jobban ismered. Ha megtalálod azt a dolgot, ami az ő világában valóságos, akkor szépen felépül köztetek a bizalom és ez nem manipuláció. Ez a való életben is így van, ha valaki olyan dolgokról beszél, ami érdekel minket, ami az életünkben valóságos, akkor odafigyelünk rá. Ez után jön az, hogy megismered annyira, amennyire csak lehet. Akkor fogsz tudni gondolatokat cserélni vele, ami érdekes számára, ebből kifolyólag pedig hajlandó lesz veled egyre többet kommunikálni, egyre mélyebben belemenni a témákba.
Azt vettem észre marketingesként, hogy hiányoznak az alapok a marektinges témákban. Rengeteg nagyon jó könyv van, egy jó részüket el is olvastam, próbálok minél többet tanulni belőlük. Valahogy mégsem áll össze a puzzle, mert az alap dolgok nincsenek meg, hogy mi micsoda, mi milyen sorrendben követi egymást.
Fel kell ismernetek, hogy egy ismeretlen ember milyen úton halad végig a veletek való ismertségben odáig, hogy vásároljon tőletek, hogy rendszeresen vásároljon tőletek. Sőt ajánljon titeket, rendszeresen küldjön hozzátok érdeklődőket. Tudatosabb leszel, hogy például most miért nem áramlik feléd elég érdeklődő vagy ha áramlik, akkor hol akad el a dolog, miért nem lesz belőlük erős érdeklődő vagy ha például sokan látogatják a weboldaladat, de mégsem vásárolnak, akkor ki kell deríteni, hogy miért nem? Fel tudod építeni azt, hogy sokat tudjon rólad, a termékedről, lássák, hogy segítőkész vagy, érdekes dolgokat mondasz, ami szórakoztató vagy hasznos vagy mindkettő és így szépen épül a veled való kapcsolat.
MLM nap 2022, itt tudsz jelentkezni
Időmenedzsment képzés, itt tudsz jelentkezni
Több vevőt szeretnél? Gyere el a következő Vezetői Kommunikációs Képzésre!
Üdvözlettel/Best Regards,
Kasza Tamás
Lezárási Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner
Sales Closing Specialist, Best Seller Writer, International Trainer